آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
راز و رمز مشهورترین هوادار فوتبال ایران

عزیز میلیون دلاری پرسپولیس از بندرلنگه!

در طول سالیان اخیر هواداران متمول یکی از مسیر‌هایی بوده‌اند که باشگاه‌ها را در بزنگاه‌های خاص حمایت کرده‌اند؛ از انصاری برای آبی‌ها تا هدایتی برای پرسپوليس اما طی سالیان اخیر نامی جدید حول قرمزها مطرح شده است: محمد یوسفی!

بازخبر/محمد یوسفی نامی‌است که این روزها دهان به دهان هواداران پرسپوليس می‌چرخد و به عنوان یکی از حامیان مالی این تیم مطرح می‌شود. هوادار ۶۴ ساله اهل بندرلنگه که سالیان سال است در امارات ساکن است.

نام این هوادار متمول که طی سالیان اخیر و خصوصا بعد از افزایش قیمت بازیکنان در بزنگاه‌های حساس پشت تیم‌ آمده تا شرایط انتقال یا تمدید آنها بهتر فراهم شود، شاید از حدود ۷-۶ سال پیش مطرح شده باشد. اما پرس و‌ جو از بازیکنان قدیمی نشان می‌دهد این مولتی‌میلیاردر دبی‌نشین بیش از چند دهه به اشکال مختلف سعی در حمایت تیم داشته است.

اما محمد یوسفی کیست؟ در روزهایی که هر اسپانسری با ریالی حمایت از تیم بیشتر به دنبال مطرح کردن نام خود و شهرت‌طلبی از کنار سرخابی‌ها و بازیکنان آنهاست، یوسفی کمتر پیش‌ آمده که چنین روشی را دنبال کند. هرچند در مقطعی این شایعه نیز شکل گرفته بود که او با در اختیار گرفتن برخی چنل‌های هواداری، در راستای مقابله با برخی اقدامات جدی دنبال شده بود که خیلی زود از سوی او که حضوری فعال در صفحه شخصی‌اش دارد، رد شد.

برای مشخص شدن سابقه همراهی طولانی مدت او همین قضیه ورود امیر عابدینی طی روزهای اخیر در جنگ کلامی با محمد یوسفی کاملا این مسئله را روشن می‌کند. در شرایطی که چند دهه از دوران حضور و مدیریت امیر عابدینی در پرسپوليس می‌گذرد، این هوادار دبی‌نشین از همان دوران نیز چه در باشگاه ایرانیان و تقبل بخشی از پاداش تیم و چه همراهی با مدیریت وقت برای برخی هزینه‌ها ارتباط نزدیکی با آنها داشت و گفته می‌شود بخشی از اختلاف این روزهای طرفین به همین دلیل است.

هوادار متمول جنوبی پرسپوليس اما شاید بیشتر از همه در دوران مدیریت علی‌اکبر طاهری و هدایت برانکو ایوانکوویچ بیشتر به این تیم نزدیک‌تر شد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

مدیر محبوب‌ این هوادار که همواره در جمع دوستانش از وی به عنوان مدیری سالم و امین یاد می‌کند، پرداختی‌های او را بیش از گذشته مدیریت کرده و هرچند بازیکنان وقت از وی گلایه داشتند اما توانست این مبالغ را در مسیر بهسازی و سخت ابزار تیم به کار گرفت که بخشی از آن را می‌توان در مجموعه شهید کاظمی و امکانات این تیم از همان دوران مشاهده کرد و البته در جدیدترین صحبت‌های رضا درویش مدیرعامل کنونی پرسپوليس نیز به مسئله خرید تجهیزات پزشکی توسط این هوادار با صرف هزینه بالا اشاره شد.

هوادار اهل بندرلنگه‌ پرسپوليس از چند فصل پیش و همانطور که گفته شد بعد از افزایش قراردادها به عنوان بازوی مالی باشگاه، بخشی از پرداختی‌ها‌ را برعهده‌ گرفت تا در مسیر ترغیب بازیکنان برای عقد قرارداد با پرسپوليس، یک مانع مقابل دیگر تیم‌ها تلقی شود.

او در هر فصل به تناوب بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد به صورت تقریبی برای برای برخی پرداختی‌ها در کنار باشگاه هزینه می‌کند. این در حالیست که به واسطه بخشی از بیزینس محمد یوسفی که گفته می‌شود صرافی نیز در میان آنها دیده می‌شود، پرداختی‌های خارجی این تیم را نیز عهده‌دار است و مخصوصا در زمان لیگ قهرمانان و حضور پرسپوليس در امارات، یکی از افراد موردعلاقه بازیکنان در رختکن محسوب می‌شود که با پرداختی نقدی و ارزی پاداش، هیاهوی ویژه‌ای را بین آنها شکل می‌دهد.

یکی از نزدیکان محمد یوسفی اما ماجرای جالبی را از وی تعریف می‌کند‌ و مدعی است که این هوادار عاشق این پول‌ها را صرف هزینه سلامتی خود می‌کند! او مدعی است که بعد از شکست پرسپوليس مقابل سپاهان در بازی برگشت لیگ، شرایط بدنی محمد یوسفی به شکل اورژانسی درآمد و وخامت شدیدی را در پی داشت. یوسفی مدعی است این هزینه‌ها را برای موفقیت هرچه بیشتر تیم صورت می‌دهد تا از این حیث جان او نیز در امان باشد و ستاره‌هایی که در مسیر جذب آنها همراهی داشته، بتوانند برای موفقیت و خوشحالی او نیز یک جان به وی اضافه کنند!

در مورد یوسفی اما برخی بازیکنان هم گلایه‌هایی دارند و مدعی هستند که او با هر بازیکنی که به قولی بیشتر خوشش بیاید و به دلش بنشیند، همراهی بیشتری دارد و از نظر مالی نیز کاملا شرایط متفاوتی را با وی دنبال می‌کند تا همین مسئله در برخی اوقات اختلافاتی را شکل دهد. موضوعی که البته طبیعی‌ به نظر می‌رسد و در بین هواداران و اصحاب رسانه نیز حتی برخی بازیکنان به واسطه کیفیت و دیگر شرایط، از محبوبیت و اقبال بیشتری برخوردار هستند.

یوسفی در این فصل نیز با باشگاه و درویش همراهی داشته و در تلاش بوده ضمن ترغیب بازیکنان مدنظر برای انتقال، در بحث تمدیدی و پاداش نیز باز دیگر چتر حمایتی خود را در اختیار مجموعه قرار دهد.

یک حسین هدایتی مدرن که شاید به واسطه اینکه بیزینس خود را در امارات دنبال می‌کند و با حسابرسی نظام اقتصادی این کشور مواجه است، پرداختی ارزی او که شاید به سالی یک میلیون دلار برسد، چندان فشار زیادی به وی وارد نکند./ورزش سه

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *