آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رئیس اتاق بازرگانی ایران در نودمین سالگرد تأسیس این اتاق استان:

نمایندگان هرمزگان به فکر ترانزیت استانتان باشید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: نمایندگان هرمزگان، خطر بزرگی تهدید می‌کند به تعریف و تمجیدها توجه نکنید. ترانزیت شما درخطر بسیار بزرگی است، شما باید به فکر ترانزیت استان باشید.

بازخبر/غلامحسین شافعی در آئین نودمین سالگرد تأسیس اتاق بازرگانی هرمزگان و افتتاح ساختمان جدید این اتاق ادامه داد: آگاه باشید که کشورهای ترکیه و آذربایجان و چین راه ترانزیت را مسدود می‌کنند، مقرر شد در سفر اخیر مقامات چین به حوزه خلیج‌فارس ،راه جدید ترانزیت ایجاد شود و به‌صراحت می‌گویم که در آینده نزدیک امتیاز بزرگ ترانزیت کشور را از دست می‌دهیم. وی افزود:استان هرمزگان و بندرعباس با 70 درصد تجارت خارجی ،نوک پیکان توسعه تجارت خارجی کشور محسوب می‌شود.

شافعی بابیان اینکه بندرعباس با حمل‌ونقل هوایی ،زمینی و دریایی دارای ظرفیت‌های زیادی است گفت:درجه اهمیت بندرعباس برای کل کشور مشخص باشد اما این شهر استراتژیک و برخی از استان‌های مرزی که برای اقتصاد بار ملی را به دوش می‌کشند سهم آن‌چنانی از بودجه ملی به دست نمی‌آورند.وی با اشاره به مشکلات سال‌های قبل در حوزه تجارت اظهار داشت: متأسفانه اغلب مشکلات گذشته خط نخورده و آمار و اطلاعات در مورد وضع اقتصاد ،تورم و نرخ ارز، درد بسیار کهنه است.شافعی تصریح کرد: سؤال همه ما این است که چرا این مسائل و مشکلات تغییر نکرده ، چرا حتی افزایش‌یافته است ؟مخاطب ما در این خصوص کیست ؟ چه فرد و ارگانی باید این معضلات را مرتفع کند؟.رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به آمار بنگاه‌های بزرگ بورسی اشاره‌ای داشت و گفت: 47 درصد بنگاه‌های بورس متعلق به دولت ، ۲۵ درصد متعلق به صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی ،۶ درصد نهادهای عمومی و 18درصد متعلق به بخش خصوصی است.

 

شافعی به مشکلات اقتصادی و بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران اشاره‌ای داشت و افزود:چگونه فرد سرمایه‌گذار با این اوضاع تورم و بی‌ثباتی اقتصادی با اعتماد و اطمینان سرمایه‌گذاری کند؟سرمایه‌گذاری به‌جای خود، ما نگران خروج سرمایه از ایران هستیم که این اقتصاد دچار مشکلات اساسی می‌کند. این مقام مسئول این را گفت : زبان گویا فراوان و گوش شنوا اندک است.­­­

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *