آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

نعیم آبادی : واردات بی‌رویه به کشور هنر نیست/ باید با تقویت تولید، صادرات را افزایش دهیم

امام جمعه بندرعباس گفت: واردات بی‌رویه به کشور هنر نیست که بخواهیم به آن ببالیم بلکه باید تولید را حمایت کنیم تا هم اشتغال ایجاد کند و هم صادرات را تقویت و درآمد ملی را افزایش دهد.

باز خبر,آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: عزاداری‌های منسجم و باشکوه مردم در ماه محرم عامل اصلی قوام جامعه اسلامی و رشد اندیشه عاشورایی است و بدون شک این عزاداری‌ها در روز آخرت دستان تمامی عزاداران حسین(ع) را خواهد گرفت و برگ افتخاری است که در زندگی انسان باقی می‌ماند.

وی با اشاره به ضرورت درک پیام عاشورا و علل اصلی قیام امام حسین(ع)، از تمامی مداحان و واعظان و روحانیون خواست تا در دهه‌های دوم و سوم محرم به تبیین اندیشه اباعبدالله و بررسی محورهای مکتب حسینی بپردازند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه یکی از دستاوردهای مکتب عاشورا برای ملت ایران را ایستادگی و روحیه ایمان و ایثار در وجود ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: باید درس‌های عاشورا و قیام امام حسین(ع) را در زندگی خود بکار ببندیم تا جامعه اسلامی بتواند یک جامعه نمونه و افتخار آفرین باشد.

نعیم‌آبادی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس به هفته تربیت بدنی در کشور اشاره و گفت: ورزشکاران باید با تأسی به اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت عباس (ع) با غرور ملی و عزت حسینی در میادین ورزشی حاضر شوند و بحمدالله ما در استان هرمزگان ورزشکاران مطرح و توانمندی داریم که باید قدر آنها دانسته شود.

وی گرایش جوانان به ورزش را بسیار ارزشمند و مایه توفیق و سربلندی جامعه دانست و بیان کرد: باید مراقب جوان‌مان باشیم و خانواده‌ها باید با احترام به حریم فردی جوانان‌شان بر آنها نظارت کافی داشته و در مقاطع مختلف زندگی با آنان درباره مسائل و موضوعات روز جامعه و آسیب‌ها سخن بگویند تا مبادا برای جوانان و نوجوانان جامعه‌مان مشکلات حاد بروز کند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: آسیب‌های زیادی متوجه جوانان جامعه ما است اما با اندکی مسؤولیت‌شناسی در زمینه تقویت اخلاق و ایمان در وجود جوانان‌مان می‌توانیم بسیاری از این آسیب‌ها را مهار کرده و جوانان جامعه را به سوی رشد و تعالی رهنمون سازیم.

نعیم‌آبادی همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد که دو ورزش شنا و تیراندازی را به فرزندان‌شان بیاموزند چرا که هم باعث نشاط در وجود آنها شده و هم در آینده و در مسیر زندگی‌شان به کار می‌آید.

وی در ادامه به مشکلات بیکاری بر سر راه جوانان اشاره و گفت: دولت در این زمینه مسؤول است و باید در این باره برنامه‌ریزی اساسی داشته باشد تا هم تولید در کشور رونق پیدا کند و هم صادرات کشور افزایش یابد و درآمد ملی از این ناحیه رشد کند.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: واردات هنر نیست و واردات بی‌رویه موجب ضربه به اقتصاد، اشتغال و اقتصاد داخلی می‎شود بلکه باید افتخار را در رونق صادرات به کشورهای مختلف بدانیم و در این زمینه کوشش کنیم.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *