آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
نه فیکس،نه نیمکت‌نشین

بررسی وضعیت ملی‌پوشان استقلال در جام جهانی

استقلال در جام جهانی سه نماینده خواهد داشت.

بازخبر/ایمان گودرزی؛ یکشنبه شب 22 آبان لیست 25 نفره تیم ملی ایران برای سفر به قطر اعلام شد. با نظر کارلوس کی‌روش، 4 دروازه‌بان، 8 مدافع، 7 هافبک و 6 مهاجم بلیت حضور در جام جهانی را دریافت کردند. از این لیست 25 نفره سید حسین حسینی، ابوالفضل جلالی و روزبه چشمی سهم استقلال در تیم ملی هستند. حضور سید حسین و جلالی را در لیست نهایی به خاطر حضور در اردوهای قبلی می‌شد حدس زد اما روزبه چشمی پس از حضور در آخرین اردوی تیم ملی راهی این رقابت‌ها شد. با هم نگاهی به شرایط سه بازیکن دعوت شده از استقلال به تیم ملی می‌اندازیم.

سید حسین حسینی

در فوتبال دنیا سختکوشی همیشه یکی از فاکتورهای موفقیت بازیکن به حساب می‌آید. بازیکنی که با تمرین زیاد و تحمل سختی به‌عنوان بازیکن ذخیره استقلال حالا به یکی از بهترین و روی فرم‌ترین دروازه‌بانان لیگ ایران تبدیل شده است.سید حسین برای رسیدن به جام جهانی مسیر پر پیچ و خمی را پشت سر گذاشت. شماره یک استقلال برای اولین بار چهار سال پیش در بازی‌های تدارکاتی قبل از جام جهانی 2018 روسیه به تیم ملی دعوت شد و در 4 بازی که در لیست تیم حضور داشت، 90 دقیقه به میدان رفت. اما در نهایت نتوانست راهی به لیست نهایی ایران برای روسیه پیدا کند و این اتفاق در جام ملت‌های آسیا 2019 نیز برای او تکرار شد. مرد شماره یک استقلال اما دست از تلاش نکشید و با هدف رسیدن به جام جهانی قطر تمریناتش را با جدیت دنبال کرد. حسینی در بهترین زمان ممکن به اوج آمادگی رسید و در لیگ بیست و یکم با ثبت رکورد 18 کلین شیت خودش را یکی از مدعیان اصلی ایران در جام جهانی نشان داد. این روند خوب در لیگ بیست و دوم نیز ادامه داشت تا در نهایت شاهد حضور او در قطر باشیم. در مورد شانس بازی کردن او در جام جهانی نه می‌توان به‌صورت قطعی گفت نیمکت‌نشین است و نه می‌توان به‌صورت قطعی گفت فیکس بازی می‌کند. آنچه از بازی‌های تدارکاتی قبلی می‌توان برداشت کرد این است که کی‌روش به او اعتماد کامل دارد و به چشم یک نیمکت‌نشین ثابت حسینی را به تیم دعوت نکرده است.

ابوالفضل جلالی

دیگر مسافر استقلال در قطر ابوالفضل جلالی خواهد بود.بازیکنی که پس از سقوط سایپا با نظر فرهاد مجیدی به استقلال آمد با بدشانسی فصل گذشته مصدومیت‌های زیادی را پشت سر گذاشت. در نهایت به بهترین شکل از مصدومیت بازگشت و توانست خودش را هم به ترکیب فیکس استقلال تحمیل کند و هم به یکی از بازیکنان مورد اعتماد کی‌روش برای جام جهانی تبدیل شود. جلالی برای رسیدن به ترکیب تیم یک رقیب سرسخت به‌نام احسان حاجی صفی پیش رو دارد. اما باز هم نمی‌توان گفت که هرگز شانس بازی در جام جهانی را نخواهد داشت. ابوالفضل در 4 بازی تدارکاتی آخر ایران زیر نظر کارلوس کی‌روش حدود 160 دقیقه به میدان رفته که می‌تواند این بازیکن را برای تجربه حضور در بازی‌های جام جهانی امیدوار نگه دارد.

روزبه چشمی

بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی این شایعه را به وجود آورد که بدون شک روزبه چشمی دوباره ملی‌پوش خواهد شد. عدم حضور چشمی در اردوی اتریش آینده بازیکن مورد علاقه کی‌روش در تیم ملی را با ابهام روبه‌رو کرد. اما مرد پرتغالی با شروع مینی کمپ‌ها بار دیگر نشان داد که دفاع مدرن دوره اول حضورش در تیم ملی را فراموش نکرده است و او را به تیم فراخواند. با مصدومیت غیر منتظره امید ابراهیمی و همچنین توانایی روزبه برای بازی در دو پست، این اطمینان در دل روزبه به وجود آمد که حضورش در قطر قطعی است و حالا باید به فکر حضور در ترکیب اصلی تیم ملی باشد. چشمی که در روسیه بازی بی‌نظیری مقابل مراکش از خود به جای گذاشته بود و ادامه جام را به خاطر مصدومیت از دست داد حالا به‌دنبال جبران مأموریت نیمه کاره خود در بزرگترین تورنمنت ملی دنیاست. روزبه نیز مثل دو بازیکن ملی‌پوش دیگر استقلال وضعیتش در ترکیب قطعی نیست. نه می‌توان او را نیمکت‌نشین ثابت دانست و نه می‌توان او را به‌عنوان بازیکن فیکس در این بازی‌ها در نظر گرفت.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *