آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

احمدزاده: کی‌روش غیبت کنعانی‌ و شجاع را جبران می‌کند/ نباید به تیم ملی در جام جهانی استرس بدهیم

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: کی‌روش می‌داند غیبت کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده در اردوی تیم ملی را چگونه جبران کند.

بازخبر/محمد احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله 19 روز تا آغاز جام جهانی 2022 قطر، اظهار داشت: پس از حضور کارلوس کی‌روش، دودستگی موجود در تیم ملی از بین رفت و بچه‌ها منسجم‌تر شدند. این موضوع حسن بزرگی برای تیم ملی است. مدیریت داخل تیم هم مانند دوره قبلی در حضور کی‌روش شرایط خوبی داشته و تنها نکته مهمی که باقی می‌ماند زمانی است که او تیم را در دست داشته و همچنین بحث‌ بازی‌های تدارکاتی است.

وی افزود: کی‌روش کمتر از سه ماه برای آماده‌سازی تیم ملی قبل از جام جهانی زمان داشت اما قطعا باز‌ی‌های تدارکاتی مقابل سنگال و دیدارهای پیش رو برابر تونس و نیکاراگوئه بخشی از کمبودهای تیم ملی را در این زمینه برطرف خواهد کرد.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درخصوص مشکل ایجاد شده برای محمد حسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده که با پیگیری‌های فدراسیون فوتبال رفع شد، گفت: مربیان پایین‌تر از کی‌روش هم برای این مسائل برنامه دارند و قطعا او می‌تواند 3-2 روز غیبت بازیکن در اردو را جبران کند. نباید هم این موضوع را چندان بزرگ کرد زیرا اتفاق خیلی خاصی نیفتاده است. کی‌روش بعد از آمدنش به تیم ملی ویژگی‌های مثبت زیادی برای تیم ملی ایجاد کرد و خواهش می‌کنم رسانه‌ها نیز چندان به غیبت اخیر کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل زاده اهمیت ندهند زیرا این موضوع مانع تیم ملی نخواهد بود.

احمدزاده درخصوص اینکه آیا بالارفتن توقعات از تیم ملی برای صعود از مرحله گروهی، روی این تیم تاثیر منفی نخواهد داشت، گفت: حریفان ما با وجود نتایج نامناسب اخیرشان، تیم‌های خوبی هستند. شاید بالا بردن توقعات و داشتن خواسته‌های بزرگ، روی اراده بازیکن تاثیر مثبتی بگذارد اما نباید شرایط به شکلی باشد که به بازیکنان استرس وارد شود زیرا کار سخت خواهد شد. البته خود کی‌روش و همکارانش باید مانع این اتفاق شوند.

وی ادامه داد: وقتی مربی بزرگ می‌آورید، طبیعی است انتظارات هم بزرگ‌تر می‌شود اما نباید بگوییم حتما می‌توانیم با کسب نتایج خارق‌العاده از گروه‌مان صعود کنیم. همین که کی‌روش و دستیارانش بتوانند استرس را از بچه‌ها بگیرند یعنی به عنوان مربیانی بزرگ، کار بزرگی انجام داده‌اند. یکی از وظایف مربیان هم این است که به انتظارات معقول مردم پاسخگو باشند. البته نباید اجازه بدهد این انتظارات به تیم فشار وارد کند بلکه باید خودش تاثیر مثبتی روی تیم بگذارد. کی‌روش قطعا این توانایی را دارد.

مهاجم اسبق تیم ملی درمورد تاثیر دیدار با تونس و نیکاراگوئه روی آماده سازی مطلوب شاگردان کی‌روش، گفت: قطعا هرچه ما دیدارهای تدارکاتی بیشتری داشته باشیم، تیم ملی و بازیکنان منفعت بیشتری ‌ِ‌می‌برند زیرا هماهنگی بین بازیکنان بیشتر و مشکلات تاکتیکی هم کمتر خواهد شد. ما در دوره اسکوچیچ زمان مناسبی را برای برگزاری بازی‌های دوستانه خوب از دست دادیم و از این موضوع خیلی ضرر کردیم اما با آمدن کی‌روش 4 بازی برگزار می‌کنیم که به تیم کمک خواهد کرد. خود کی‌روش نیز با بازیکنان آشنا است و این هم حُسن بزرگی برای تیم ملی است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *