آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه

حماسه شهید مهدوی در خلیج فارس کابوسی فراموش ناشدنی در باور دشمن ایجاد کرد

فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه گفت: حماسه شهید مهدوی در خلیج فارس در حالی که تقابل جمهوری اسلامی ایران با آمریکا از حالت یک رویارویی واسطه ای و نیابتی توسط رژیم صدام به یک رویارویی مستقیم و بی واسطه تبدیل شده بود، کابوسی فراموش ناشدنی در باور دشمن ایجاد کرد.

بازخبر/ناو سالار یکم پاسدار اسکندر میرشکاری نسب روز شنبه همزمان با روز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید نادر مهدوی به همراه سایر رزمندگان سپاه در خلیج فارس، اظهار داشت: شهید مهدوی با شهادت خود در نبردی نا برابر با ناوها و بالگردهای آمریکایی در خلیج فارس افق تازه ای از نبردهای نیروی دریایی سپاه در برابر بزرگترین قدرت دریایی جهان را خلق کرد.

وی ادامه داد: عزت، افتخار و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان همه مدیون ایثار و فداکاری شهیدان سرافرازی مانند شهید نادرمهدوی است که با کمترین امکانات و تجهیزات نظامی در برابر آمریکا و استکبار ایستادند.

فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه (ندسا) در جزیره قشم اضافه کرد: آن حماسه جاوید از این منظر حماسه ای متعلق به جغرافیای ملت های بیدار منطقه و همه جغرافیای سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران است که هیمنه دشمنی را در مقیاس دولت مستکبر آمریکا در هم شکست، دشمنی که اصطلاح ابرقدرتی را با خود یدک می کشید و همچنان در تلاش بود تا در سایه رعب و وحشتی که در سایه این هیمنه فراهم ساخته بود، ملت های منطقه را همچنان تحت انقیاد و سلطه خود داشته باشد و روند سلطه گری خود را مانند دوران طلایی استعمار استمرار بخشد.

ناو سالار یکم میرشکاری نسب توضیح داد: این حماسه بزرگ در مواجهه مستقیم با ناوگان دریایی شیطان بزرگ در شرایطی که شعله های آتش ناکامی های آمریکا در سرکوب انقلاب اسلامی که از هزاران کیلومتر آن سوی دنیا به منطقه خلیج فارس گسترش پیدا کرده و دامن منطقه را فرا گرفته بود، نه تنها نقطه عطفی در تاریخ درخشان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شمار می آید که رویدادی تعیین کننده در معادلات پیچیده منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز بود.

وی گفت: حقیقتی که امروز تمام قد خودنمایی می کند آن است که اگر دیروز سردار شهید نادر مهدوی و یارانش با کمترین سلاح و تجهیزات توانستند هیمنه یکی از مدعیان ابرقدرتی در جهان را در هم بشکنند، امروز رهروان آن شهیدان در نیروی دریایی سپاه با همان عزم و شور و ایمان و تعهد، به پیشرفته ترین تاکتیک ها، ابزارها و تجهیزات دفاعی بومی دست پیدا کرده اند و بی گمان ترکیب و تلفیق این دو، قدرتی را شکل و سازمان داده است که می تواند هر متجاوز زیاده خواه و هر دشمن سلطه گری را سرجایش بنشاند.

به گزارش ایرنا، در ۱۶ مهر ۱۳۶۶، نادر مهدوی با فرماندهی ۹ نفر از دریادلان نیروی دریایی سپاه به در نزدیکی جزیره فارسی به طور مستقیم با نیروهای آمریکایی که به آب‌های سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بودند، جنگیدند که هفت نفر از آنان به نام های نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی ها به فیض شهادت نائل آمدند.

به پاس حماسه آفرینی این شهیدان، ۱۶ مهر در تقویم رسمی کشورمان روز نیروی دریایی سپاه نام گذاری شده است.

۱۶ مهر سال ۱۳۶۶ شهید نادر مهدوی به همراه سایر رزمندگان سپاه اسلام و شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از ۲ فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.

پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS۶ متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.

شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی‌ها قرار گرفت.

موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناو گروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می‌کردند.

سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از ۱۵ دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.

نادر مهدوی به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می‌کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی‌ها از آب بودند که پس از ۲۰ دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن افتادند.

شهید مهدوی بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندبار آماج شکنجه‌های وحشیانه دشمن قرار گرفت و سینه‌ اش با میخ های بلند آهنین سوراخ شد و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت رسید.

پس از گذشت ۶ روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل مقام های ایرانی و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *