آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

WHO زیرسویه جدید اُمیکرون را بررسی می‌کند

سازمان جهانی بهداشت (WHO) زیرسویه جدیدی از اُمیکرون را شناسایی کرده است و این نگرانی وجود دارد که نسبت به انواع قبلی از قدرت سرایت بالاتری برخوردار باشد و بهتر بتواند خود را در برابر آنتی‌بادی مصون سازد.

 بازخبر/  این زیرسویه جدید موسوم به BA.۲.۷۵ معروف به سویه “قنطورس” در ۱۰ کشور از جمله استرالیا، کانادا، ژاپن، نیوزیلند، آلمان، ایالات متحده و انگلیس مشاهده شده است.

این زیر سویه فرعی به تازگی در هند که با موارد ابتلا به سویه اُمیکرون نیز مواجه است، گسترش یافته است. هرچند سازمان جهانی بهداشت هنوز آن را به عنوان یک زیرسویه نگران کننده معرفی نکرده است.

در گزارش به ‌روز رسانی شده مقامات این سازمان آمده است که داده‌های اولیه در مورد این زیر سویه فرعی در حال حاضر محدود است. همچنین قابلیت انتقال بیماری، شدت و قابلیت آن برای در امان ماندن از سیستم ایمنی در حال حاضر ناشناخته است.

به گزارش مدیکال دیلی، بررسی متخصصان حاکی از آن است که این زیرسویه دارای هشت جهش فراتر از BA.۵ است که می تواند راحتتر از آنچه تصور میشود در برابر آنتی بادی و سیستم ایمنی مصون بماند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *