آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) خبرداد

راه اندازی اولین قفس پرورش ماهی برای استقرار در دریاهای مواج قشم

بازخبر/  مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی اولین قفس پرورش ماهی پایه کششی مناسب برای استقرار در دریاهای مواج در قالب یک پروژه پایلوت تحقیقاتی دانش بنیان در آب‌های جنوبی جزیره قشم خبرداد.

محمد رستمی، در حاشیه آیین افتتاح و به آب اندازی این قفس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در تعیین سال جاری به سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، رویکرد حمایت از فعالیت های دانش بنیان مرتبط با حوزه های اجرایی و تخصصی هلدینگ نیرو را یکی از رسالت های اصلی این مجموعه دانست.

وی اظهار کرد: حمایت مالی و تجهیزاتی در ساخت این نوع از قفس های پرورش ماهی در دریا موسوم به قفس پایه کششی نیز در همین راستا بوده است.

رستمی با اشاره به توان بالقوه بالای شرکت های دانش بنیان در داخل کشور و لزوم حمایت از اینگونه فعالیت ها، در خصوص مزایای راهبردی این طرح، عنوان کرد: قابلیت استقرار ایمن در امواج بلند دریاهای خشن (سواحل مکران و دریای خزر)، فعال‌سازی ظرفیت یک میلیون تنی پرورش ماهی در قفس در سواحل مکران و ارائه‌ی یک الگوی موفق و قابل اعتماد از قفس های آب‌های خشن برای سرمایه‌گذاران خصوصی برای ورود به این صنعت از مهمترین مزایای این طرح است.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اضافه کرد: افزایش درآمد ارزی و سهم شیلات در صادرات غیرنفتی کشور با فعالسازی ظرفیت های بالقوه، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار به خصوص برای جامعه صیادی آسیب دیده از صیدهای بی رویه ترال و احیای ذخایر طبیعی آبزیان و تمرکز تولید از طریق پرورش ازدیگر مزایای این طرح است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *