آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
سفیر بلاروس در تهران:

بلاروس آمادگی ترانزیت انواع کالا از طریق بنادر ایران دارد

سفیر جمهوری بلاروس در تهران با بیان اینکه بلاروس و ایران نقاط مشترک زیادی برای همکاری در اختیار دارند، گفت: امکانات و زیرساخت‌های بندر شهید رجایی و توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور دارای اهمیت ویژه‌ای برای جمهوری بلاروس است.

بازخبر/  دیمیتری کالتسوف، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری بلاروس و هیات همراه با علی‌رضا محمدی کرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دیدار و در مورد شرایط توسعه روابط تجاری دو کشور گفت‌وگو کردند.

سفیر جمهوری بلاروس هدف از این دیدار را آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی کریدور شمال جنوب عنوان کرد.

کالتسوف در این دیدار با اشاره به تحولات اخیر منطقه و شرق اروپا تصریح کرد: جمهوری بلاروس تمایل ویژه به ترانزیت کالاهایی از طریق ایران که مبدا و یا مقصد آنها بلاروس باشد، دارد و در این رابطه ظرفیت‌های بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد را حائز اهمیت می‌داند.

وی سفیر جمهوری بلاروس تاکید کرد: این کشور برای ترانزیت انواع کالاها می‌تواند از ظرفیت بنادر و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران استفاده ‌کند.

سفیر بلاروس در تهران در این رابطه با اشاره به همکاری های تجاری بلاروس با کشورهای چین و هند، گفت: بلاروس آمادگی ترانزیت انواع کالا از طریق بنادر شهید رجایی و امیرآباد دارد.

وی با بیان اینکه بلاروس و ایران نقاط مشترک زیادی برای همکاری در اختیار دارند، یادآور شد: امکانات و زیرساخت‌های بندر شهید رجایی و توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور دارای اهمیت ویژه‌ای برای بلاروس است.

کالتسوف خاطرنشان کرد: آماده‌ایم سطح مبادلات تجاری را ارتقا دهیم و زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی را در کشورمان فراهم کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح ظرفیت‌ها و مزیت‌های بندر شهید رجایی بیان کرد: ۸۰ درصد ترانزیت کشور از طریق بندر شهید رجایی انجام می‌گیرد و ۷۵ درصد کانتینرهای ایران و ترانزیتی از این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود.

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه بندر شهید رجایی تجربه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار TEU کانیتنر در کارنامه خود داشته است، افزود: سال گذشته حدود ۱,۷ میلیون TEU کانتینر از بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

وی از دیگر مزیت‌های بندر شهید رجایی اتصال این بندر به راه‌ آهن عنوان کرد و ادامه داد: بیش از ۵۵ کیلومتر خط راه آهن در این بندر وجود دارد.

سفیر جمهوری بلاروس پس از این دیدار از بخش‌های مختلف بندری و کانتینری بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و کانتینری ایران بازدید کرد.

در بازدید سفیر جمهوری بلاروس از بندر شهید رجایی، “دنیس زدوروف” رایزن ارشد سفارت و “رومان سوبولوف”، مدیر اجرایی در امور اقتصادی یکی از شرکتهای بخش خصوصی حضور داشتند. بازدید از منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، دیدار با رییس دانشگاه هرمزگان، رییس و اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، دیدار با استاندار هرمزگان و شهردار بندرعباس نیز از دیگر برنامه‌های سفیر جمهوری بلاروس و هیات همراه در این سفر دو روزه به بندرعباس می‌باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *