آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

کرسی مخاطرات زمین شناسی یونسکو در قشم راه اندازی شد

معاون زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: کرسی مخاطرات زمین شناسی یونسکو با همیاری سازمان منطقه آزاد قشم راه اندازی شد.

بازخبر سید جعفر عمرانی روز گذشته (۶ اسفندماه) افزود: این نخستین کرسی یونسکو در حوزه مخاطرات ساحلی در جهان است که به ایران اختصاص یافته است.

وی با اشاره به سابقه ۶۰ ساله سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در حوزه علوم زمین بیان کرد: این کرسی مخاطرات ساحلی از جمله اثرات سونامی‌های قدیمی و یا زلزله‌های جدید در سواحل و غیر آن را تحلیل و بررسی می‌کند.

معاون زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی این کرسی، تولید اطلاعات پایه است که برای تمام زیر ساخت‌های اجرایی و اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای هرگونه فعالیت در حوزه ساحل می‌توان از داده‌های این کرسی استفاده شود.

عمرانی با بیان اینکه ۱۶ کرسی مختلف یونسکو در حوزه‌های علوم انسانی و علوم طبیعی در کشور دایر است، عنوان کرد: کرسی مخاطرات ساحلی هفدهمین کرسی در ایران است.

همچنین سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این سازمان خود را متعهد می‌داند تا علاوه بر وظایف ذاتی خود، فعالیت‌هایی برای آسایش و رفاه مردم، گردشگران و سرمایه‌گذاران قشم انجام دهد.

افشار فتح الهی افزود: با توجه به اینکه جزیره قشم به دلیل شرایط جغرافیایی و زمین شناختی دستخوش مخاطرات مختلفی است، کاهش تاثیرات این مخاطرات و پیشگیری از این سوانح بر زندگی عادی مردم از جمله اهداف سازمان منطقه آزاد قشم است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *