آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا/ کاهش دما تا ۹ درجه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا (۲۱ بهمن‌ماه) و کاهش دما تا ۹ درجه سانتیگراد خبر داد.

  بازخبر/  صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام و در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم است.

وی افزود: پنجشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. در نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان بارش شدت خواهد داشت. بعدازظهر در جنوب غرب وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) گستره بارش علاوه بر شمال غرب و غرب کشور، مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در گیلان و مازندران نیز آغاز می‌شود.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) بتدریج از ابرناکی و بارش در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران کاسته می‌شود و گستره فعالیت سامانه در غرب، جنوب غرب، نیمه شمالی استان‌های فارس، بوشهر و کرمان، اصفهان، یزد و منطقه خراسان و سواحل شمالی کشور خواهد بود. بارش در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان شدت خواهد داشت.

وی افزود: یکشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) در برخی مناطق نوار شرقی، شرق اصفهان و فارس همچنین در سواحل شمالی بارش باران و برف گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج این سامانه در اواخر وقت از شرق کشور خارج خواهد شد. دوشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) نیز وزش باد و بارش پراکنده در نوار شرقی و سواحل شمالی کشور رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور اظهارکرد: از روز جمعه تا روز یکشنبه (۲۲ تا ۲۴ بهمن‌ماه) در سواحل شمالی و شمال شرق کشور کاهش دمای ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و کاهش موقتی دما در حدود ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان خلیج فارس در بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه ( ۲۳ و ۲۴بهمن‌ماه) و دریای عمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱ بهمن ماه) قسمتی ابری همراه با  غبار محلی، در بعد از ظهر به‌تدریج ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۲ بهمن ماه) قسمتی ابری و غبار محلی، در بعد از ظهر به‌تدریج ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و۲۱ بهمن ماه) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۵  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۷-  و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *