آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور:

برنامه‌ریزی بسیج برای تامین و خودکفایی در نهاده های دامی

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه بسیج برای تامین و خودکفایی در نهاده های دامی برنامه ریزی کرده است، گفت: هرمزگان برای کشت محصولات پایه نهاده های دامی ظرفیت شناسی کند.

بازخبرغلامرضا حسن پور در حاشیه نشست مشترک بسیج و اعضای شورای اداری شهرستان رودان، در گفت و گو با ایسنا، ظرفیت های خدادادی این منطقه در بخش کشارزی را  کم نظیر خواند و اظهار کرد: چشم انداز بسیج در بخش های مختلف نگاه به ظرفیت های داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه افزود: در بین دانه‌ها ذرت، کنجاله سویا و جو، سه نهاده اصلی و پرمصرف دامی در کشوراست. میزان نیاز به این نهاده‌ها ۲۱ میلیون تن است که سالانه ۱۶ میلیون تن آن از راه واردات تامین می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی همچنین تصریح کرد: تامین نهاده‌های دامی به میزان لازم از آنجا اهمیت ویژه پیدا می‌کند که کمبود یا نبود آن بطور مستقیم بر زنجیره غذایی انسان‌ها و بطور مشخص بر تامین گوشت و مواد پروتئینی تاثیر می‌گذارد؛ موضوعی که درسال‌های اخیر با افزایش قیمت گوشت، نوسانات زیادی را بر بازار و سبد غذایی مردم تحمیل کرده است.

حسن پور  تاکید کرد: برای تامین نهاده ها و خودکفایی در زمینه علوفه دامی باید برنامه های درستی توسط بسیج و جهاد کشاورزی تدوین و به مرحله اجرا درآید.

به گزارش ایسنا، ایران جزو ۱۵ کشور تولید کننده پروتئین‌های حیوانی “لبنیات”در دنیاست. از این رو نیاز به نهاده‌های دامی، کشور را بر این وا داشته که سالانه حدود ۱۰ میلیون تن نهاده‌های مختلف ذرت، سویا، جو، کنجاله‌ها، کلزا، دانه‌های کانولا وارد کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *