آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

برنامه‌های دهه فجر بخش کودک و نوجوان هرمزگان اعلام شد

رئیس کمیته کودک و نوجوان استان هرمزگان از برگزاری ۳۸ برنامه متنوع فرهنگی هنری همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هرمزگان خبر داد.

بازخبرپروین پشتکوهی در گفت و گو با ایسنا، افزود: حوزه کودک و نوجوان را شاید بتوان مهم‌ترین کمیته ستاد دهه فجر برشمرد چرا که نسل امروز به طور کامل با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا نیستند و ضروری است انقلاب اسلامی با زبان کودک و نوجوان و به شکل جذاب برای این قشر شبیه‌سازی و تولید محتوا انجام شود.

وی بیان کرد: هنر یکی از ابزارهای مهم برای انتقال آموزه‌های انقلاب اسلامی به نسل کودک و نوجوان است و اهمیت گروه سنی کودک و نوجوان و انتقال موضوعات انقلاب اسلامی از زبان هنر به طور ویژه در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس کمیته کودکان و نوجوانان هرمزگان تأکید کرد: با توجه به روند مطلوب واکسیناسیون رویکرد برنامه‌های دهه فجر در حوزه کودک و نوجوان را حضوری و بخشی از آن را مجازی در نظر گرفتیم.

پشتکوهی از اجرای ۳۸ برنامه ویژه کودک و نوجوان به مناسبت دهه مبارک فجر در هرمزگان خبر داد و یادآور شد: یکی از برنامه‌های شاخص ما در حوزه کودک اعزام تماشاخانه سیار به مناطق مختلف استان است، در طول هفته نیز در مرکز استان و شهرستان‌ها ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در اولین روز از دهه مبارک فجر عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا همراه با اعضا و مربیان در دستور کار است ادامه داد: آذین‌بندی و برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی، برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، ادبی و هنری با موضوع ایثار و شجاعت کودکان و نوجوانان، معرفی شاعران انقلابی و خوانش اشعار انقلابی کودکان و نوجوانان، نمایشگاه مجازی کتاب با موضوع انقلاب اسلامی کودکان و نوجوانان، اهدای کتاب کودکان و نوجوانان در مناطق کمتربرخوردار، راه‌اندازی پویش مجازی قصه‌گویی، برگزاری مهرواره مشترک با بنیاد شهید، تهیه کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان آغاز دهه فجر با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و میزبانی برگزاری کارگاه‌های تخصصی کودک و نوجوان جشنواره ملی یوسف از مهمترین برنامه‌های کانون پرورش فکری استان هرمزگان در دهه فجر است.

رئیس کمیته کودک و نوجوان هرمزگان در تشریح برنامه‌های دهه فجر ادارات عضو کمیته عنوان کرد: بیان خاطرات انقلاب درمراکز نگهداری، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، توزیع بسته‌های معیشتی_یک وعده غذای گرم و توزیع پوشاک ولباس گرم_، آموزش و توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌های آنان از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل بهزیستی هرمزگان دانست.

پروین پشتکوهی با اشاره به اهم برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پخش سرود و نواهای انقلابی کودک و نوجوان ، آذین بندی فضای عمومی منازل و ادارات، ارسال فیلم و کلیپ انقلابی در فضای مجازی، برگزاری عکس دهه فجر، برگزاری نقاشی و کاریکاتور کودک و نوجوان، برگزاری مسابقه دلنوشته به شهدا، حضور در گلزار شهداء و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری، برگزاری مراسم جشن تکلیف بیش از هزار نفر از دانش آموزان، برگزاری همایش هزار نفره نخبگان فرهنگی و برگزاری مسابقه طبخ کیک خانگی برنامه‌های قابل اجرا و طرح‌ریزی شده امداد می‌باشد.

رئیس کمیته کودک و نوجوان هرمزگان در پایان به تشریح برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان پرداخت و بیان کرد: برگزاری کارگاه بصیرت ویژه اولیا و مربیان، قصه‌خوانی شبانه ویژه کودکان، ویژه برنامه نقل روایت و مراسم تجلیل از دانش آموزان و نوآموزان فعال در بستر شاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، ترکیب اعضای کارگروه کودک و نوجوان بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان هرمزگان را اداره کل کانون پرورش فکری، معاونت پیش‌دبستانی و ابتدایی آموزش‌ و پرورش، گروه کودک صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس، اداره کودک معاونت اجتماعی بهزیستی، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تشکیل می‌دهند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *