آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری بندرعباس:

گرمای و رطوبت بالا سرعت استهلاک خودروها در بندرعباس را افزایش داده است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری بندرعباس گفت: گرمای شدید هوا و رطوبت بالا در شهرهای ساخلی استهلاک خودروها بخصوص خودروهای عمومی را افزایش و ضرورت نوسازی آنها در مقاطع زمانی کوتاه‌تر را دوچندان ساخته است.

 باز خبر,حسین اخلاقی صبح امروز در نشستی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات حمل و نقل عمومی در این شهر، اظهار کرد: گرمای شدید هوا در بندرعباس و رطوبت بالا موجب شده تا خودروهای عمومی دچار استهلاک شدیدی شوند و نیاز به نوسازی آنها در مقاطع زمانی کوتاه‌تر ضروری باشد.

وی با بیان این که حداکثر عمر مفید خودروهای عمومی در شهرهایی مانند بندرعباس ۵ تا ۷ سال است، خاطرنشان کرد: متأسفانه خودروسازان کشورمان خودروهایی متناسب با نیاز تاکسیرانان تولید نمی‌کنند که شرایط مناسب‌تر و سیستم جعبه‌ دنده متناسب‌تری داشته باشد و لذا استهلاک بعد از مدتی قطعات داخلی خودرو را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و هزینه‌های سنگینی به تاکسی‌داران تحمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری بندرعباس تأکید کرد: باید اعتبارات حمایتی بیشتری برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرهای ساحلی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم هر ۵ سال یک‌بار خودروهای تاکسی نو را با شرایط مطلوب به تاکسیرانان واگذار و  خودروهای مستهلک شده را از رده خارج کنیم.

اخلاقی عنوان کرد: در حال حاضر در حال نوسازی تاکسی‌های مدل ۱۳۸۵ به قبل هستیم که بتوانیم بخشی از مشکلات ناشی از فرسودگی ناوگان تاکسیرانی را رفع کنیم و در عین حال کیفیت ارائه خدمات را نیز در شهر افزایش دهیم.

وی با اشاره به گام خوب دولت یازدهم در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سال گذشته، اضافه کرد: تسهیلات درنظرگرفته شده برای این حوزه سبب شده تا بتوانیم کار نوسازی ناوگان را با استفاده از خودروهای مختلف آغاز کنیم و این روند را نیمه دوم سال ۹۵ نیز ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر بندرعباس گفت: بندرعباس به عنوان سومین شهری در کشور بود که از تسهیلات نوسازی ناوگان در قالب خودروهای آریو ۱۶ سوپاپ برخوردار شد و در برخی از خطوط استفاده از این خودروها با استقبال خوبی مواجه شده است.

اخلاقی بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما کاهش هزینه جاری تاکسیرانان نظیر تعویض روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا، لنت و … است و در همین زمینه اجرای بسته‌های حمایتی را داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم آن را تداوم دهیم.

وی اقلیم شهر بندرعباس و شرایط آب و هوایی آن را دلیل استقبال مردم از تاکسی به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی برشمرد و افزود: در تعداد تاکسی در شهر بندرعباس کمبودی نداریم اما در برخی از ساعات شبانه‌روز این کمبود خود را نشان می‌دهد که تلاش کرده‌ایم تا ناوگان تاکسیرانی در ساعات مختلف شبانه‌روز فعال بماند تا خدمت‌رسانی به مردم دچار مشکل نشود.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *