آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

معرفی قطار های فعال در مسیر تهران مشهد

سفر به مشهد از تهران آن هم با قطار از راحت ترین و لذت بخش ترین روش ها مسافرت در این مسیر است. سفری آسوده و مطمئن در مکانی مجهز به امکانات مختلف که طی کردن جاده های طولانی را آسان می کند

سفر به مشهد از تهران آن هم با قطار از راحت ترین و لذت بخش ترین روش ها مسافرت در این مسیر است. سفری آسوده و مطمئن در مکانی مجهز به امکانات مختلف که طی کردن جاده های طولانی را آسان می کند. امروز برای سفر با قطار انتخاب های متعددی وجود دارد که شما می توانید بسته به بودجه و اولویت های تان یکی از قطار های پوشش دهنده ی مسیر مورد نظرتان را انتخاب نمائید. سفری که به سادگی و با خرید بلیط قطار آغاز می شود. اما سوال این است که بلیط کدام قطار؟

قطار رجا

شرکت ریلی رجا یکی از نام اشنا ترین شرکت ها در مسیر ریلی کشور است. این شرکت ریلی نیر یکی از قطار های پوشش دهنده مسیر تهران مشهد می باشد که در ادامه به معرفی آن پرداخته ایم. شرکت ریلی رجا با قطار های چون: قطار۵ ستاره زندگی، ۴ ستاره امید، ۴ ستاره نوین ، ۴ ستاره سپهر مسیر ریلی تهران مشهد را پوشش دهی می کند. قطار رجا نسبت به دیگر  قطارهای این مسیر ریلی، یکی از ارزان ترین و به صرفه ترین بلیط ها را دارد که میتوانید انتخاب کنید. امکانات هر یک از قطار های رجا به شکل زیر است

قطار زندگی:

قطار زندگی رجا از لوکس ترین قطار های مسیر ریلی کشور است. در قطار زندگی  می توان به امکاناتی چون : تجهیزات صوتی و تصویری در داخل کوپه، مهماندار ویژه هر کابین، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز و الکترونیک، رستوران و …. اشاره کرد. قطار ۵ ستاره زندگی از شرکت ریلی رجا با کوپه های ۴ نفره می تواند از انتخاب های شما برای طی کردن مسیر تهران به مشهد باشد. در کوپه های ۴  نفره این قطار  ، مسافران می توانند دما و نور را بر طبق سلیقه و نیاز خود تغییر دهند و با اتصال به اینترنت داخلی قطار می توانند لوازم گشت وگذار در فضای مجازی و دانلود فیلم را انجام دهند. در قطار پنج ستاره زندگی رستوران مجهز دو ستاره وجود دارد که مسافران می توانند در این رستوران از انواع غذاهای سرد و گرم لذت ببرند. علاوه بر این قطار  در شرکت ریلی رجا قطار دیگری با نام امید نیز در مسیر تهران به مشهد فعالیت می کند:

قطار ۴ تخته امید (پلور سبز)

قطار ۴ تخته امید یکی دیگر از قطارهای شرکت ریلی رجا می باشد. این قطار دارای ۱۰ کوپه ۴ نفر است که یک کوپه از آن مختص مهماندار می باشد. در این کوپه یخچال، ماکرویو و امکانات دیگری موجود است که می توانید به کمک مهماندار از آن استفاده کنید. هر کوپه در این قطار دارای یک سیستم صوتی و تصویری جهت تماشای فیلم های سینمایی و شنیدن موسیقی است. در هرکوپه پریز برق ۲۲۰ ولت تعبه شده است که مسافران به راحتی با استفاده از آن می توانند از وسیله های برقی خود استفاده نمایند.

قطار ۴ ستاره نوین( سیمرغ)

قطار ۴ ستاره نوین نیز یکی از بهترین قطار های ۴ ستاره شرکت رجا می باشد. امکانات کلی این قطار شامل: پریز برق ۲۲۰ ولت به تعداد دو عدد در هر سمت کوپه است، سیستم های صوتی و تصویری مابین دو صندلی که قابلیت دریافت شبکه های تلویزیونی را دارند، شیشه های دوجه دار با قابلیت باز شدن ( در صورت بسته بودن پنجره صدای حرکت قطار را روی ریل نمی شنوید)، وجود تهویه مطبوع و ۲ عدد سرویس بهداشتی در هر واگن از امکانات این قطار ۴ ستاره و ۴ تخته رجا می باشد. علاوه بر قطار ۴ ستاره نوین تمام قطارهای ۴ ستاره رجا مانند سپهر و… از امکاناتی مشابه برخوردار هستند.

قطار اتوبوسی صبا شرکت ریلی رجا

قطار اتوبوسی صبا نیز از قطار های زیر مجموعه شرکت ریلی رجا است که در مسیر تهران – مشهد فعالیت دارد. امکانات این قطار اتوبوسی به شرح زیر است:

*صندلی های راحت و مجهز به سیستم صوتی و تصویری

*وجود ویلچر در صورت نیاز برای مسافر

*توزیع بسته های خوراکی وبطری های آب معدنی نیم لیتری

*تماشای فیلم با دو مانیتور در ابتدا و انتهای سالن

*سیستم تهویه مطبوع

*توزیع هدفون برای هر مسافر

*توالت فرنگی و ایران در انتهای هر واگن

خرید بلیط قطار تهران مشهد و طی کردن مسیر با قطار های شرکت ریلی رجا می تواند انتخابی مناسب و مقرون به صرفه باشد. با این حال به غیر از شرکت ریلی رجا، شرکت های ریلی بسیار در این مسیر فعالیت دارند که در ادامه به آن پرداخته ایم:

شرکت ریلی نور الرضا

قطار های شرکت ریلی نور الرضا از بهترین و لوکس ترین قطار های موجود در کشور هستند. شرکت ریلی نور الرضا با قطار هایی چون: قطار ۵ ستاره فرست کلاس، اکونومی کلاس و بیزینس کلاس در مسیر تهران به مشهد فعالیت دارد. هر کدام از این قطار ها دارای امکانات منحصر به فرد و ویژه ای است که سفر را برای مسافران بسیار خوشایند و لذت بخش تر می کند.

امکانات قطار فرست کلاس نور الرضا

اگر مایل هستید سفری لوکس داشته باشید و مسیر تهران به مشهد را آسوده بپیماید و همچنین با قطاری این مسیر را طی کنید که سرعت بالایی دارد می توانید قطار نور الرضا را انتخاب نمائید. امکانات قطار فرست کلاس و بیزینس کلاس نور الرضا شباهت زیادی به یکدیگر دارد. از جمله امکانات این قطار می توان به : پذیرایی با غذاهای خوشمزه، میان وعده های مغذی، نوشیدنی گرم و ارائه بسته های بهداشتی اشاره کرد. همچنین وجود سیستم صوتی وتصویری ارائه هدفون به هر مسافر و .. از دیگر امکانات این قطار لوکس و درجه یک می باشد.

کلاس اکونومی قطار نورالرضا

کلاس اکونومی قطار نور الرضا نیز از امکانات بسیار مناسب و خوبی برخوردار است و شما می توانید بلیط این قطار را برای مسیر های طولانی نیز انتخاب کنید. انواع فینگرفود، نوشیدنی و کاپ کیک برای وعده عصرانه و میان وعده از جمله خدماتی است که توسط شرکت ریلی نور الرضا ارائه می شود. علاوه بر این، بسته های بهداشتی از دیگر امکانات این شرکت ریلی در مسیر تهران مشهد می باشد.

سفر با قطار های نور از آن سفر های به یاد ماندنی و فوق العاده راحت خواهد بود که هرگز از یاد نمی برید. اگر قیمت بلیط برای شما چندان اهمیتی ندارد و می توانید بودجه بیشتری را برای خرید بلیط کنار بگذارید؛ بلیط قطار نور انتخابی مناسبی خواهد بود.

علاوه بر شرکت ریلی رجا و نور الرضا شرکت های ریلی دیگر نیز این مسیر را پوشش دهی می کنند که از جمله آن ها شرکت ریلی مهتاب است.

شرکت ریلی مهتاب

یکی از بهترین گزینه های سفر با قطار، شرکت ریلی مهتاب است. این شرکت نیز مسیر ریلی تهران  به مشهد را پوشش دهی می کند. شرکت مهتاب سیر جم یکی از فعال ترین شرکت های حوزه سفر با قطار می باشد. این شرکت با قطار هایی چون: مهتاب سیرجم ۶تخته در این مسیر ریلی فعالیت می کند. سفر با این قطار انتخابی مناسب و مقرون به صرفه برای افرادی است که تمایل دارند هزینه زیادی را صرف بلیط قطار خود نکنند. ارائه آب معدنی رایگان، سرویس خواب کامل، وجود توالت فرنگی سیار، سرویس میان وعده رایگان، سیستم تهویه مطبوع و استاندارد، سرو غذا توسط مهماندار آموزش دیده، ارائه ملحفه و … از امکانات این قطار ۶ تخته می باشد.

شرکت ریل سیر کوثر

شرکت، ریل سیر کوثر از شرکت هایی ریلی ایران است که در سال های اخیر فعالیت و رشد روز افزونی داشته است. شرکت ریل سیر کوثر زیر مجموعه شرکت قطاری سفیر می باشد. این شرکت ریلی که از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است با دو قطار ۴ ستاره و ۴ تخته غزال و عرفان در مسیر تهران مشهد فعالیت می کند.

قطار غزال ریل کوثر

این قطار از بهترین قطار های شرکت ریل کوثر  می باشد که همواره در دسته قطار های درجه ۱ قرار داشته است. برخی ویژگی ها و امکانات قطار غزال، ریل سیر کوثر شامل موارد زیر است: ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده، سیستم احضار مهماندار، ارائه سرویس خواب کاملا بهداشتی، ارائه بسته های پذیرایی رایگان، سیستم تهویه هوای مطبوع، سیستم صوتی و تصویری و … .

قطار ۶ تخته اپتیما ریل کوثر

۲۹ واگن از واگن های قطار ریل سیر کوثر دارای کوپه ۶ تخته هستند که با نام اپتیما شناخته می شوند. قطار های ۶ تخته اپتیما ریل سیر کوثر از بهترین قطار های ۶ تخته موجود در مسیر ریلی تهران مشهد می باشند. این قطار ها دارای امکاناتی زیر هستند :

سیستم تهویه هوا با قابلیت تنظیم در هر کوپه، سیستم صوتی و تصویری در هر کوپه، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در هر واگن، پذیرایی رایگان در یک میان وعده، امکان خرید تنقلات و غذا از رستوران.

این شرکت ریلی نیز در این مسیر ریلی پرتردد فعالیت دارد. علاوه بر تمام شرکت های ریلی و قطار های نام برده شده ، شرکت ریلی جوپار نیز آخرین شرکت ریلی است که بلیط قطار مسیر تهران – مشهد را پوشش دهی می کند.  این شرکت ریلی اولین شرکت ریلی خصوصی کشور است که  قطار کویر و پارسی آن، هر دو ارائه دهنده بلیط قطار مشهد تهران هستند و امکاناتی مشابه امکانات قطار ۶ تخته رجا دارند.

قیمت بلیط قطار شرکت ریلی جوپار، همانند بلیط قطار مهتاب سیر جم می تواند انتخابی مقرون به صرفه باشد. با توجه به اطلاعات ارائه شده کدام قطار برای سفر از تهران به مشهد می تواند انتخاب بهتری باشد؟ و سفر با کدام یکی از قطار های ذکر شده  می تواند سفری آسوده تر را به ارمغان بیاورد؟ اگر تجربه  مسافرت با هر یک از قطار های  ذکر شده را در این مسیر دارید میزان رضایت خود و یا دلیل عدم رضایتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

پسندیدم(5)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *