آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

پهلو دهی یک کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم در بندر شهید رجایی

معاون بندری و امور اقتصادی بندر شهید رجایی از پهلو دهی یک کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم در پایانه اختصاصی بندر شهید رجایی خبر داد.

بازخبر/  منصور خرمشکوه، صبح امروز (۲۰ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: این کشتی غول‌پیکر دارای ظرفیت ناخالص (GT ) بوده که در سال جاری در بندر شهید رجایی پهلو دهی شده است.

معاون بندری و منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اظهار کرد: این کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم به ‌عنوان بزرگ‌ترین کشتی، دارای ۲۳۰ متر طول و پنج انبار است که بلافاصله بعد از پهلو دهی عملیات تخلیه گندم از این شناور آغاز شد.

خرمشکوه افزود: این میزان واردات گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۵۷ درصدی برخوردار بوده است. از ابتدای سال جاری تا نیمه دی‌ماه یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۴۰ تن گندم از طریق ۲۰ فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از چهار فروند کشتی کالای اساسی که در لنگرگاه بندرعباس در حال انجام فرایند اسنادی هستند، یک کشتی حامل محموله گندم است که هفته آینده در اسکله‌های بندر شهید رجایی پهلو دهی می‌شود.

معاون بندری و منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی یادآور شد: بندر شهید رجایی دومین مبدأ ورود کالای اساسی بعد از بندر امام خمینی (ره) است که از ابتدای سال تاکنون انواع کالاهای اساسی شامل گندم، شکر خام، روغن نباتی، سویا، ذرت و نهاده‌های دامی و کشاورزی بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد این بندر شده و به ‌وسیله حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به استان‌های مختلف کشور منتقل شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *