آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
یک هنرمند هرمزگانی:

نمایش”هملت پشت کوهی” یک تراژی‌کمدی تمام عیار است

نایب رئیسی انجمن سینماگران استان هرمزگان گفت: به نظرم آنجا هنر موفق است که حواس را درگیر کند و مخاطب خود را به ادراک احساسی برساند و این اتفاق به نحو اکمل در نمایش هملت پشت کوهی می افتد.

بازخبر/  محسن بخت یار در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اجرای نمایش “هملت پشتکوهی” که از امروز (۱۸ دی ماه) در پلاتو آفتاب به روی صحنه می رود، افزود: تئاتر هملت پشتکوهی یک‌ساعت و نیم واقعی از زندگی یک خانواده را نشان می دهد که شوربایی از قومیت ها، دیدگاه ها و سبک های متفاوت زندگی است. خانواده ای که می توان نماد یا نماینده دسته بندی های مختلفی از جامعه انگاشت ولی طوری کنار هم گذاشته شده اند که در عین تمام تفریق هایشان بر هم جمع می شوند و بعد از دیدن دقایقی از نمایش حس پیوند میانشان را می توان ادراک‌ کرد.

وی اظهار کرد: نمایش به لحاظ زمانی در دهه ۶۰ و بهبوهه پایان جنگ در ایران می گذرد؛ زمانی که شرایط جبری حاکم بر جامعه و آثار جسمی و روانی ناشی از جنگ بر آدم های آن دوران هنوز پر رنگ است.

این هنرمند هرمزگانی اضافه کرد: ابراهیم پشت کوهی این لایه زیرین و شرایط بطنی را آن چنان هوشمندانه و پازل گونه در سراسر نمایش خود پهن کرده است که در نهایت همچون شرایط آن زمان مخاطب را در یک وضعیت نامتعادل روحی قرار دهد.

بخت یار ادامه داد: به نظرم آنجا هنر موفق است که حواس را درگیر کند و مخاطب خود را به ادراک احساسی برساند و این اتفاق به نحو اکمل در نمایش هملت پشت کوهی می افتد.

وی با بیان اینکه مخاطب می خندد می خندد می خندد و ناگهان فضا هیستریک می شود، مخاطب استرس می گیرد، وارد شرایط تراژیک‌ می شود، در حالیکه اشک گوشه چشمش جمع شده یکباره اتفاقی می افتد که مجبور می شود بزند زیر خنده و دوباره تکرار و تکرار، عنوان کرد: این شرایط نامتعادل روحی نه تنها بر لایه زیرین و روح حاکم بر نمایش جاری است بلکه بر مخاطب نیز مستولی می شود تا یک وضعیت تراژیکمدی تمام عیار خلق شود و سبکی پوچ انگارانه و ابزورد گونه به خود بگیرد.

نایب رئیسی انجمن سینماگران استان هرمزگان اظهار کرد: در حالیکه نویسنده و کارگردان آگاهانه کلیت مضمون را در یک جبر محیطی قرار داده و شرایط صحنه و حتی دیالوگ ها و پایان بندی را در سبک ناتورالیستی طراحی و به اجرا می گذارد اما در عین حال با آمیختن سبک ها و ایجاد آن شرایط تراژیکمدی مهر شخصی خود را بر کار می زند.

وی در پایان گفت: در پایان از بازی خوب تک تک بازیگران نمیتوان چشم پوشی کرد که این پازل مشکل را بخوبی توانستند اجرا کنند و قطعا در اجراهای بعدی می‌توان آنها را مسلط تر و حتی بهتر دید.

به گزارش ایسنا، نمایش “هملت پشت‌کوهی” به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی از ۱۸ دی ماه الی ۴ بهمن ماه در پلاتو آفتاب بندرعباس همه روزه از ساعت ۱۹ به اجرا در می آید و علاقه مندان برای خرید بلیط می توانند به آدرس  belitbnd.com مراجعه کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *