آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بندرعباس:

با متجاوزین به حریم رودخانه ها باید برخورد قانونی صورت می‌گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بندرعباس گفت: ساخت و سازهای حریم و بستر رودخانه ها باید مورد توجه قرار گیرد و از این پس اجازه چنین ساخت هایی نباید داده شود.

بازخبرمحمد کناری صبح امروز (هفتم دی ماه) در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بندرعباس، افزود: با توجه به شروع موج جدید بارندگی ها در روزهای آتی در شهرستان اعضای ستاد مدیریت بحران باید همچون گذشته با آمادگی کامل در شهرستان حضور داشته باشند تا در صورت وقوع حوادث احتمالی مشکلی در امداد رسانی به مناطق آسیب دیده نداشته باشیم.

وی بیان کرد: آمادگی تمامی دستگاه‌ها بویژه اعضای ستاد بحران در تمام طول شبانه روز با توجه به بارش نزولات آسمانی باید مورد توجه بوده و اقدامات لازم در این خصوص باید با جدیت انجام پذیرد.

کناری با اشاره به اینکه بخشداران شهرستان بعنوان مسئولان ستاد مدیریت بحران در بخش ها باید با همکاری دهیاران نسبت به اطلاع رسانی به مردم در خصوص حوادث احتمالی اقدام کنند، اضافه کرد: اصحاب رسانه از طریق آموزش و آگاه سازی نحوه مقابله با بحران و جلوگیری از حوادث احتمالی شهروندان  بیش از پیش در دستور کار قرار دهند.

معاون فرماندار بندرعباس در این جلسه با اشاره به وقوع زلزله اخیر و اسکان اضطراری برخی از اهالی، افزود: هلال احمر، بنیاد مسکن و آب منطقه ای از مناطق زلزله زده سیاهو و بخش فین بازدید مستمر داشته و در صورت نیاز نسبت به جابجایی ساکنین اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران، با بررسی کارشناسی، نقاط ضعف و قوت را شناسایی و اگر نواقصاتی وجود داشته باشد، در کمترین زمان ممکن برطرف کنند و در نقاط سیل خیز رودخانه برای اطمینان بیشتر، بازبینی مجدد صورت گیرد، خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها در هنگام بروز سیل موجب افزایش خسارت ها می شود پس باید به جلوگیری از این ساخت و سازها و برخورد قانونی با متجاوزین به حریم رودخانه ها افدام کرد.

کناری ادامه داد: ساخت و سازهای حریم و بستر رودخانه ها باید مورد توجه قرار گیرد و از این پس اجازه چنین ساخت هایی نباید داده شود. با متجاوزین به حریم رودخانه ها باید برخورد قانونی صورت گیرد. همچنین پاکسازی و لایروبی خورها و  انهار به ویژه در حوزه های شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بندرعباس با تأکید بر آموزش همگانی در جهت مراقبت های فردی به شهروندان توصیه کرد: از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و ضمن پرهیز از حضور در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، نسبت به رعایت اصول ایمنی جدیت به خرج دهند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *