آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

۴ نقطه ضعف پژو ۲۰۷ درکنار تمام جذابیت‌هایش

به‌نقل از سایت اقتصادنیوز: پژو ۲۰۷، یکی دیگر از نتایج همکاری ایران‌خودرو و شرکت فرانسوی پژو است. این خودرو، به‌واسطه طراحی جذاب و امکانات نسبتاً به‌روزی که در زمان ورودش به ایران داشت، محبوبیت یافت

به‌نقل از سایت اقتصادنیوز: پژو ۲۰۷، یکی دیگر از نتایج همکاری ایران‌خودرو و شرکت فرانسوی پژو است. این خودرو، به‌واسطه طراحی جذاب و امکانات نسبتاً به‌روزی که در زمان ورودش به ایران داشت، محبوبیت یافت. بااین‌حال، مانند هر خودروی دیگری، کم‌کم معایب آن در کنار مزایایش آشکار شدند. معایبی که خرید ۲۰۷ را تا حدودی زیر سؤال می­برند.

در این مقاله، ضمن مروری کوتاه بر سابقه تولید پژو ۲۰۷، معایب این هاچبک فرانسوی­الاصل را معرفی می‌کنیم. درصورتی‌که در حال بررسی ویژگی‌ها و قیمت پژو ۲۰۷ به‌عنوان گزینه‌ای برای خودروی بعدی‌تان هستید، این مقاله می‌تواند، شناخت کامل‌تری از آن به شما ارائه دهد.

سابقه تولید پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷، در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ توسط کمپانی پژو تولید شد. این خودرو در کشورهای دیگر با نام پژو ۲۰۶ پلاس شناخته می‌شود. سابقه حضور این خودرو در ایران به سال ۱۳۸۹ برمی‌گردد؛ حضوری که دوام چندانی نداشت و پس از دو سال در سال ۱۳۹۱ به دلیل تشدید تحریم‌ها پایان یافت.

پژو ۲۰۶ هاچبک برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ میلادی توسط پژو فرانسه تولید شد و به‌واسطه مزایای متعدد خود مورد استقبال خریداران قرار گرفت. پس از آن در سال ۲۰۰۹ کمپانی پژو یک فیس‌لیفت زیبا از ۲۰۶ با نام ۲۰۶ پلاس را به بازار جهانی عرضه کرد که به‌نوعی نمونه بهبودیافته ۲۰۶ برای کشورهای درحال‌توسعه محسوب می‌شود. در سال ۱۳۸۹ شرکت ایران‌خودرو برای اولین بار مونتاژ پژو ۲۰۶ پلاس را با نام پژو ۲۰۷ آغاز کرد و تا سال ۱۳۹۱ این خودرو را در اختیار خریداران ایرانی قرار داد. مونتاژ این خودرو در سال ۱۳۹۱ به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی متوقف شد و پس از آن با

رفع تحریم‌های علیه ایران در سال ۱۳۹۵ ایران‌خودرو دوباره خط تولید پژو ۲۰۷ را راه‌اندازی کرد و با اعمال تغییرات بیشتر و به‌روزرسانی تجهیزات، پژو ۲۰۷i جدید خود را به بازار کشور وارد کرد. در بازار کشور ما این خودرو هم درست مانند برادر بزرگ‌تر خود پژو ۲۰۶ مورد استقبال چشمگیری قرار گرفت.

نقاط ضعف پژو ۲۰۷

به‌منظور ارزیابی پژو ۲۰۷ باقابلیت‌های آن، لازم است که نقاط ضعف زیر را نیز در بررسی‌های خود، لحاظ کنید:

عملکرد نسبتاً ضعیف گیربکس

پژو ۲۰۷ در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک ارائه می‌شود. قدرت موتور این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار ایران، متوسط رو­به­بالا و برابر با ۱۰۵ اسب بخار با ۱۴۲ نیوتون­متر، گشتاور است. چنین قدرت موتوری، نیازمند یک گیربکس نسبتاً قوی است.

گرچه عملکرد گیربکس دستی ۲۰۷ با پنج دنده رضایت‌بخش است اما گیربکس چهار دنده­ای اتوماتیک این خودرو، ضعیف و کند است. استفاده از متریال بی‌کیفیت در جعبه‌دنده AL4 این خودرو و ضعف سیستم خنک‌کننده آن، از دلایل این عملکرد غیرقابل‌قبول هستند.

نمود این مشکلات را می‌توان در موارد زیر احساس کرد:

  • بروز صداهای ناخوشایند از گیربکس
  • وارد شدن ضربه به اتاق خودرو، هنگام تعویض دنده، به‌ویژه دنده‌عقب و معکوس
  • تأخیر در تعویض دنده در حالت تیپ­ترونیک
  • گاز هرز خوردن در تعویض دنده از یک به دو

مشکلات گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ در رانندگی‌های پرشتاب در دنده‌های بالاتر از دنده سه، بیشتر خود را نشان می‌دهند.

اتاق کوچک ساخته شده از مواد بی کیفیت

در یک‌کلام باید گفت که پژو ۲۰۷ درواقع، یک خودروی دونفره یا حداکثر سه‌نفره است. این خودرو، به‌هیچ‌وجه برای خانواده‌ها مناسب نیست و سرنشینان عقب، اصلاً در آن راحت نیستند. به‌ویژه اگر سرنشینان جلو، تنها کمی صندلی‌های خود را به عقب ببرند. به نظر نمی‌رسد، مسئولین ایران‌خودرو در تعیین قیمت ۲۰۷ این ضعف آن را لحاظ کرده باشند.

علاوه بر این، صندلی‌های این خودرو از متریال بی‌کیفیت و بدون توجه به اصول ارگونومیک، ساخته‌شده‌اند. به‌ویژه، صندلی‌های عقب که بسیار خشک بوده و ازنظر ارتفاع، اصلاً برای افراد قدبلند مناسب نیستند. علت این مشکل، شیب تند سقف در قسمت عقب خودرو است.

علاوه بر صندلی‌ها، داشبورد، رودری و ستون‌های اتاق پژو ۲۰۷ نیز از مواد بی‌کیفیتی ساخته‌شده‌اند که بوی نامطبوع و ظاهر ناخوشایند آن‌ها آزاردهنده است. شاید حفظ یا کاهش سرعت رشد قیمت پژو ۲۰۷ ، تولیدکننده آن را از به کار بردن متریال باکیفیت در آن، معذور کرده باشد!

آپشن های زیاد اما نسبتاً ضعیف با خدمات ضعیف تر

یکی از دلایل بالاتر بودن ارزش خرید پژو ۲۰۷ در مقایسه با بسیاری از خودروهای مشابهش، آپشن­های بیشتر آن است. این ویژگی در نگاه اول، مثبت قلمداد می‌شود اما مشکل زمانی به وجود می‌آید که یک یا چند مورد از آن‌ها خراب شوند. ضعف پشتیبانی شرکت‌های خدمات­دهنده ایران‌خودرو در قسمت آپشن­های این خودرو، صاحبان آن را به دردسر می‌اندازد.

از میان آپشن­های متعدد ۲۰۷، دو آپشن صفحه نمایشگر و سیستم کروز از بقیه ضعیف­تر بوده و خرابی‌های بیشتری از آن‌ها گزارش شده است. می‌توان گفت، قیت پژو ۲۰۷ با در نظر گرفتن این آپشن­ها و بدون در نظر گرفتن پشتیبانی ضعیف از آن‌ها تعیین شده است.

تجربه سواری ناخوشایند

شاید برای هیچ خودرویی، نقطه‌ضعفی بزرگ‌تر از این وجود نداشته باشد که سرنشینان آن حتی در مدل‌های صفر هم سواری خوبی را تجربه نکنند. سواری پژو ۲۰۷ اصلاً خوب و خوشایند نیست. صندلی‌ها بسیار خشک هستند و سیستم تعلیق خودرو، چندان نرم و روان نمی‌کند. هنگام رانندگی با این خودرو، مدام ضربات جاده را احساس خواهید کرد.

علاوه بر این، لاستیک‌هایی که ایران‌خودرو برای این خودرو استفاده می‌کند، ایرانی هستند. اگر تجربه استفاده از این لاستیک‌ها را داشته باشید، می‌دانید که آن‌ها تقریباً هر ضربه جاده را با سروصدای زیاد به اتاق خودرو می‌آورند.

می‌توانید، امیدوار باشید که با گذشت زمان و نرم‌تر شدن فنرها، کمی سواری راحت­تری داشته باشید اما این راه‌حل، اصلاً منطقی نیست. مشکل لاستیک را هم می‌توانید، با تعویض آن‌ها با لاستیک‌های خارجی حل کنید. راه‌حلی که باید هزینه آن به قیمت پژو ۲۰۷ بیفزایید.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *