آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

مسئولان قشم یکصدا علیه گرانی بلیط شناورها برای قشموندان!

چندروزی است که زمزمه گرانی بلیط شناورهای مسیر دریایی قشم به بندرعباس و بلعکس برای قشموندان از ۲۵۰ هزار ریال به ۴۵۰ هزار ریال موجب دغدغه خاطر فراوان مردم شده و حالا مسئولان قشم یکصدا علیه این گرانی بیش از اندازه سخن گفتند.

بازخبر/ در صحن علنی شورای شهر قشم افزایش قیمت منطقی بلیط و راهکارهای پیشگیری از ضرر مردم و شناورداران بررسی شد و به نظر می رسد اختصاص یارانه تردد دریایی برای قشموندان بهترین راهکار برای این موضوع باشد. البته در مورد گران شدن بلیط شناور گردشگران اتفاق نظر وجود دارد و اعتراض ها به نرخ بلیط شهروندان است که به دلیل کارهای درمانی و اداری مجبورند بارها به بندرعباس تردد داشته باشند.

امام جمعه شهرستان قشم در صحن علنی شورای شهر قشم گفت: هرگونه افزایش قیمت بهای بلیط شناورها در مسیرهای قشم و هرمز به بندرعباس و بالعکس باید در این دو شهرستان انجام شود.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی بیان کرد: گران کردن بلیط شناورها با جهش ناگهانی قیمت، ظلم به مردم است و نباید از جیب مردم برداشته شود و به دیگران کمک شود.

وی افزود: دولت وظیفه دارد به شناورداران تسهیلات بلندمدت دهد و اگر هم افزایشی در کار باشد، نباید به مقداری باشد که قشموندان را دچار چالش کند.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: مصوبه قبلی قابل اجرا نیست و نباید اجرا شود و اگر این مهم به وقوع بپیوندد، آنگاه است که فریاد ما و مردم بلند خواهد شد.

وی بیان کرد: مسئولین باید قیمت بلیط مردم ساکن یا در حال تردد مداوم را ثابت نگه دارند و اما در مورد افزایش بهای بلیط گردشگران حرفی نیست.

حجت الاسلام حاجبی پیشنهاد داد: از محل یارانه‌های پیدا و پنهانی که دولت به دهک‌های ثروتمند می دهد، می توان این تفاوت قیمت ها را جبران کرد تا نه مردم متضرر شوند و شناورداران از وضعیت موجود اظهار ناخرسندی کنند.

وی با بیان اینکه برخی ها دوقیمتی شدن بلیط ها را عامل رانت و فروش کد ملی اعلام می کنند، اظهار داشت: هم اکنون نیز این اتفاق در حال رخ دادن است ولی باید زیرساخت نرم افزاری تعریف شود تا در هفته به تعداد مشخصی بتواند ورود و خروج مردم را امکانپذیر کند.

امام جمعه اهل سنت قشم نیز در اینباره گفت: دولت باید برای نرخ شناورها چاره اندیشی و تدبیر کند تا بتوان بدون فشار به مردم و همچنین ایجاد مشکل برای شناورداران، معضل قیمت بلیط را به بهترین نحو حل کرد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی قشم بیان کرد: مردم دچار مشکل هستند و باید به آنان تخفیف داد و در این اوضاع نامناسب اقتصادی، بدون ایجاد مشکلات بزرگتر برای ملت غیور ایران اسلامی، آنان را خشنود کرد.

امام جمعه اهل سنت قشم با اشاره به هزینه استهلاک بالای شناورها به دلیل فرسودگی، افزود: شناورهای موجود در مسیرهای دریایی عمدتا به صورت دست دوم و سوم خریداری شده باعث هزینه تراشی و فرسودگی شده که نیازمند هزینه ای است که تنها با همت دولت قابل انجام است.

وی از کیفیت پایین خدمات شناورهای مسافربری دریایی گفت و افزود: برخی از شناورهای مسیرهای دریایی، مسیر ۴۰ دقیقه ای را در دو برابر زمان مورد نیاز می پیمایند و این در حالیست که می خواهند هزینه مستهلک شدن شناور خود را به وسیله افزایش قیمت بلیط و از طریق مردم جبران کنند.

شیخ خطیبی اظهار کرد: متاسفانه زمان تردد شناورها بر اساس تقاضای گردشگران تعیین شده و شهروندان و شاغلین در قشم یا بندرعباس که روزانه در این مسیر تردد می کنند، با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

وی از افزایش قیمت جهشی انتقاد کرد و افزود: این افزایش به صلاح کشور و مردم نیست و باید این مصوبه و قیمت متوقف یا تعدیل شود.

رییس شورای اسلامی شهر قشم در خصوص این موضوع گفت: مشکل افزایش هزینه شناورها و همچنین فرسودگی این ناوگان با تخصیص ارز دولتی به هر شناور در ماه قابل حل شدن است.

حبیب بازماندگان بیان کرد: از نمایندگان قشم و بندرعباس در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم به این موضوع ورود کنند و برای تعداد اندکی از شناورها که در این مسیر تردد می کنند، ارز یارانه ای در اختیار بگیرند تا مردم و شناورداران لطمه نبینند.

وی با ابراز ناخرسندی از افزایش قیمت ها بیان داشت: مردم حق دارند از این مصوبه ناراضی باشند؛ چرا که مشکلات بی شماری را برای ساکینن خصوصا اقشار آسیب پذیر و افراد دارای بیماری مزمن و نیازمند مراجعه به مراکز درمانی ایجاد می کند.

بازماندگان تاکید کرد: این افزایش قیمت ظلم است و دولت باید این ظلم را برطرف کند تا زمینه رضایتمندی آحاد جامعه فراهم آید.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *