آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

نجات ۴ نوزاد مینابی از مرگ در هفته ۲۷ بارداری

رئیس بمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از نجات ۴ نوزاد در بخش ان ای سی یو در هفته ۲۷ بارداری خبر داد.

بازخبر/  دکتر یدالله رئیسی ماکیانی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۵ نوزاد در هفته ۲۷ بارداری و ۲۹ نوزاد در هفته ۲۸ بارداری به دنیا آمده اند که با مراقبت ها ویژه در بخش ان ای سی و نوزادن ۴ نوزاد از ۵ نوزاد متولد شده در هفته ۲۷ بارداری سالم هستند که یک جفت از این نوزادان دوقلو هستند.

وی بیان کرد: از ۴ نوزادی که تاکنون تحت مراقبت بودند با پیگیری از طرف خانواده همگی در سلامت کامل هستند و هیچ گونه مشکل تنفسی و نارسائی زودرس مشاهده نشده است.

رئیسی تصریح کرد: زایمان مادران باید در ۴۲ هفته بارداری ختم گردد ولی بسیاری از مواقع در ۲۷ هفته بارداری زایمان زودرس دارن که در مقایسه با زایمان طبیعی حداقل ۱۵ هفته زودتر زایمان می کنند و این شرایط برای نگهداری نوزادان بسیار حساس و مشکل است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال ۲۲۰ نوزاد نارس به بخش ان ای سی یو منتقل شدند که متاسفانه ۲۶ نفر به دلیل نارس بودن  وهمچنین اختلال های ژنتیکی فوت شده اند، اضافه کرد:  بیشتر فوتی های نوزادان نارس اعزامی از شهرستان‌های اطراف است که به محض ورود این نوزادان ، بدحال و شرایط نامناسبی دارند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *