آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
سفیر هند در تهران:

باید امکان تبادل ریال و روپیه بین تجار ایران و هند توسعه یابد

سفیر هند در تهران گفت: به دنبال توسعه همکاری اقتصادی و تجاری بین هرمزگان و کشور هندوستان هستیم.

بازخبرگدام دارمندرا صبح امروز (نهم آبان ماه) در نشست فعالین اقتصادی هرمزگان با سفیر هند در تهران، افزود: به دلیل تاریخچه روابط بین کشور هند و استان هرمزگان به خصوص در زمینه تجاری و اقتصادی به دنبال افزایش این تعاملات و ارتباطات تجاری دو طرف هستیم.

گدام دارمندرا با بیان اینکه از همکاری تجاری، سرمایه گذاری، صادرات و واردات بین کشور هند و استان هرمزگان استقبال می کنیم، تصریح کرد: خوشخبتانه آمادگی مناسبی از سوی تجار هرمزگانی برای صادرات مواد اولیه به کشور هند و واردات مواد اولیه مورد نیاز به کشور ایران وجود دارد و این مهم باید روز به روز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی و پتانسیل بالای هرمزگان در صادرات خرما و محصولات شیلاتی ستودنی است، اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه انرژی، مهندسی و صنایع با اتاق بازرگانی تهران در حال مذاکره هستیم.

باید امکان تبادل ریال و روپیه بین تجار ایران و هند توسعه یابد

دارمندرا با بیان اینکه باید در زمینه تبادل مالی بین دو طرف چه در امر صادرات چه واردات شرایط را تسهیل کنیم، عنوان کرد: با بانک های مرکزی ایران و هند صحبت هایی صورت گرفته که امکان این تبادل بوجود آید و چگونگی دریافت و پرداخت نیز مشخص شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان تبادل ریالی و روپیه بین تجار دو طرف وجود دارد و به دنبال هستیم حجم این موضوع را افزایش دهیم که در این خصوص صحبت هایی با کشور ایران صورت گرفته اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

سفیر هند در تهران با اشاره به اینکه باید بین اتاق های بازرگانی و اقتصادی دو طرف همکاری بیشتر و موثری صورت گیرد، بیان کرد: مراودات عمیق اقتصادی بین دو طرف باید بار دیگر رقم بخورد و به دنبال افزایش همکاری های اقتصادی باشیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *