آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

تداوم روند صعودی کرونا در بستک، قشم، جاسک و کیش/عدم رعایت قرنطینه شروع کننده پیک جدید است

ایسنا/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه این روزها قرنطینه توسط افراد بیمار کمتر رعایت می شود چرا که به دلیل تزریق واکسن موارد مثبت علائم زیادی ندارند و به همین دلیل قرنطینه را رعایت نمی کنند و به راحتی می توانند باعث ایجاد پیک بعدی باشند.

 بازخبردکتر فاطمه نوروزیان (۱۱ مهرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با جانباختن ۳ نفر دیگر از بیماران کرونایی در هرمزگان، شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به دو هزار و ۳۸۴ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه با بستری شدن ۴۹نفر دیگر، شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۲۴۲ نفر رسید، تصریح کرد: اکنون ۵۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۰ نفر از آنها وخیم است.

وی با بیان اینکه در دو هفته اخیر شاخص‌های غربالگری، موارد شناسایی، بستری و فوتی به ترتیب ۶، ۲۱، ۲۵ و ۱۸ درصد در استان رو به کاهش است، اظهار کرد: در اکثر شهرستان‌ها موارد بستری و مرگ و میر رو به کاهش است هرچند در شهرستانهای بستک، قشم، جاسک و کیش در هفته گذشته شاهد اندکی افزایش در موارد مثبت و بستری و در جزیره کیش موارد فوتی هم گزارش شده است.

نوروزیان با اشاره به اینکه روند رو به کاهش پیک منوط با استقبال هم استانی‌ها به تزریق واکسیناسیون و ادامه شیوه نامه‌های بهداشتی است، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۱ درصد از هرمزگانی‌ها هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند و تا رسیدن واکسیناسیون ۸۰ درصدی جامعه همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ماسک زدن ضروری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: متاسفانه این روزها قرنطینه توسط افراد بیمار کمتر رعایت می شود چرا که به دلیل تزریق واکسن موارد مثبت علائم زیادی ندارند و به همین دلیل قرنطینه را رعایت نمی کنند و به راحتی می توانند باعث ایجاد پیک بعدی باشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *