آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

هشدار و آماده باش مدیریت بحران برای سیل و طوفان در ۲ استان جنوبی کشور

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از اعلام آماده باش این سازمان به استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در قبال وقوع طوفان و بارش رگبار خبر داد.

   بازخبر/  علی بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت:‌ به دنبال هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور که روز گذشته با پیش بینی احتمال بارش شدید باران ورگبار و وزش شدید باد در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان صادر شد، سازمان مدیریت بحران کشور این دو استان را به حالت آماده باش درآورد.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز رییس سازمان مدیریت بحران در تماس با استانداران این دو استان، هشدارها و تاکیدات لازم را برای حفظ جان شهروندان و جلوگیری از خسارات احتمالی ارائه کرد و مقرر شد تا گزارشی از اقدامات انجام شده نیز به این سازمان واصل شود.

بختیاری درباره جزئیات این پدیده جوی نیز گفت:‌طبق پیش‌بینی هواشناسی طی روزهای شنبه و یک‌شنبه به دلیل نزدیک شدن جریانات چرخند حاره‌ای، پیش‌بینی وقوع  رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان و شرق استان هرمزگان وجود دارد که در پی آن احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، خسارات وارده ناشی از وزش باد خیلی شدید، آبگرفتگی گسترده در معابر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، شکستن درختان و تخریب سازه‌های سست دور از انتظار نخواهد بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه این سازمان طی نامه‌ای مکتوب نیز این موارد را به مسئولان مرتبط در این دو استان و سازمان‌ها و دستگاه‌های امدادی اعلام کرده است، گفت:‌ توصیه سازمان مدیریت بحران این است که طی این دو روز تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها ممانعت صورت گرفته و در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم انجام شود. بازگشایی ودهانه پل‌ها و آبروها، استحکام بخشی به سازه‌های موقت و ضعیف نظیر گلخانه‌ها تابلوهای تبلیغاتی و … نیز از دیگر توصیه‌های سازمان مدیریت بحران بوده است.

وی اضافه کرد:‌ همچنین تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی و انتظامی برای مداخله به موقع در امدادرسانی و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی به حالت آماده باش درآمده‌اند و تاکید شده است تا اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی، رعایت نکات ایمنی هنگام تردد از مناطق در معرض خطر و … انجام شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *