آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

اتصال ۲۸۰ کارآفرین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان به بازار

ایسنا/هرمزگان رییس جهاددانشگاهی استان هرمزگان گفت: در راستای تحقق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان هرمزگان ۲۸۰ کارآفرین به بازار متصل و ۱۰ شبکه زنجیره ارزش ایجاد شد.

بازخبرمحمد دل پسند صبح امروز (۱۳ شهریورماه) در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به فاز اول طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان هرمزگان افزود: با هدف مطالعه و بررسی منابع و استخراج اطلاعات جهت شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های شغلی استان صورت گرفت.

وی اضافه کرد: به‌ همین منظور شناسایی و استخراج فرصت‌های شغلی در حوزه مشاغل خانگی استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت و اطلاعات در این خصوص از سازمان‌های مختلف جمع آوری شد.

دل پسند خاطر نشان کرد: به منظور استخراج اطلاعات از سازمان ها ی مختلف در خصوص فرصت های شغلی در حوزه مشاغل خانگی استان نشست های متعددی با کارشناسان مرتبط با مشاغل خانگی استان تشکیل و نامه به دستگاه¬های مرتبط به مشاغل خانگی جهت مشخص نمودن مزیت ها و پتانسیل  های استان به تفکیک شهرها ارسال شد.

وی به شناسایی مزیت‌ها و عناوین شغلی مرتبط با مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: درراستای شناسایی مزیت ها و عناوین شغلی مرتبط با مشاغل خانگی در استان با صاحب‌نظران، مسئولان و … در ارتباط با مشاغل خانگی مصاحبه های متعددی صورت گرفت.

دل پسند بیان کرد: شرکت در کارگروه تخصصی اشتغال استان و تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به اعضای کارگروه، مصاحبه با بیش از ۲۰ نفر از صاحبان کارگاه های تولیدی در ارتباط با مشاغل خانگی در نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان در دی ماه، مصاحبه با روسای انجمن های خیاطی و فرش و مصاحبه با پیشران ها از جمله اقدامات صورت گرفته در خصوص شناسایی مزیت ها و عناوین شغلی مرتبط با مشاغل خانگی در استان بوده است.

رییس جهاددانشگاهی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی مزیت‌ها و عناوین شغلی مرتبط با مشاغل خانگی می توان به تشکیل کمیته اجرایی داخلی توسط جهاد دانشگاهی و دعوت از خبرگان در ارتباط با مشاغل خانگی و استخراج اطلاعات مهم در جهت شناسایی مزیت های استان، تشکیل کمیته شورای علمی در محل سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جهت تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و تشکیل کمیته شورای راهبردی به ریاست معاون استاندار در محل سالن جلسات استانداری استان اشاره کرد.

وی به استخراج اطلاعات از اسناد بالادستی در خصوص فرصت‌های شغلی در حوزه مشاغل خانگی استان هرمزگان، اشاره و بیان کرد: اطلاعات این حوزه از سند توسعه تجارت خارجی استان، سند توسعه اقتصادی استان، سند آمایش استان، سند توسعه سواحل مکران، سند گردشگری استان، سند توسعه صنایع دستی استان و سند ارتقاء بانوان استان جمع آوری شده است.

دل پسند به فاز دوم  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اشاره کرد و گفت: فاز دوم با هدف توانمندسازی متقاضیان (آموزش و مشاوره و شبکه سازی) انجام شد که در این خصوص تا پایان مردادماه سال جاری شش هزار و ۳۶۶ نفر ثبت نامه ، چهار هزار و ۹۸۶ نفر استعداد سنجی، دو هزار و ۱۲ نفر آموزش عمومی، یک هزار و ۳۱۳ آموزش تخصصی، یک هزار وپس ۹۳۱ آموزش مهارتی  صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان در راستای ایجاد زنجیره ارزش مشاغل خانگی پایدار، اشتغالزایی، کمک به اقتصاد کشور و معیشت مردم استان در حال انجام است افزود: تا پایان مرداد ماه سال جاری ۱۰ شبکه زنجیره ارزش در حوزه های خیاطی، رودوزی های سنتی، ترشیجات، گیاهان دارویی و حصیربافی در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان هرمزگان اظهار کرد:فاز سوم با هدف  اتصال به بازار و توسعه و پایدار سازی کسب وکار در استان انجام گرفت که ۲۸۰ نفر به بازارهای مورد نظر متصل شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *