آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان خبرداد

سنجش سلامت۲۶ هزار دانش آموز هرمزگانی بدو ورود به دبستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت تاکنون در استان ۲۶ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان سنجش شدند.

بازخبر/ شهباز بارانی صبح امروز (دوم شهریورماه) با بیان اینکه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان تا آخر شهریور ادامه دارد، افزود: پیش بینی کرد امسال حدود ۴۱ هزار نوآموز برای ورود به دبستان در استان در طرح سنجش شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل در سنجش و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، سامانه نوبت گیری راه‌اندازی و نوآموزان از طریق مدرسه نوبت گیری می‌شوند، اضافه کرد: ماسک و دستکش در پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است و پس از سنجش هر کودک، کلاس ضدعفونی می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان از والدین خواست در ساعت مشخص شده فقط یک نفر همراه نوآموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

بارانی با اشاره به اینکه امسال ۳۳ پایگاه ثابت، سیار و تخصصی برای سنجش کودکان در استان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: امسال ۲۰ هزار دانش آموز پایه اول دبستان و ۴۰ هزار کودک بدو ورود به دبستان در استان هستند.

وی با بیان اینکه برای سنجش نو آموزان همراه داشتن کارت واکسن، اصل شناسنامه پدر و مادر و معرفی نامه مدرسه ضروری است، خاطرنشان کرد: هزینه سنجش نو آموزان امسال ۵۰ هزار تومان است که فقط با کارت بانکی قابل پرداخت است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه نوآموزان بدو ورود به دبستان حتماً باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند و اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، ثبت‌نام آن‌ها در مدارس با مشکل روبرو می‌شود، بیان کرد: در طرح سنجش سلامت، نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری و آمادگی تحصیلی ارزیابی می‌شوند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *