توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

تاثیر فوق‌العاده یک نوع چای در مقابله با کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: طبق تحقیقات صورت گرفته وجود یک ماده بالقوه در چای سبز می‌تواند ویروس کرونا را غیر فعال و در نهایت از تولید مثل آن جلوگیری کند.

بازخبر/چای سبز از دسته گیاهان دارویی و یکی از نوشیدنی‌های محبوب در بین مردم جهان به شمار می‌رود. این چای پرخاصیت از برگ‌های گیاهی به نام Camelia sinensis تهیه می‌شود که به طور سنتی در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد.

پیشگیری از پیشرفت ویروس کرونا تنها خاصیت چای سبز نیست و طبق تحقیقات دهه‌های گذشته این نوشیدنی به دلیل وجود پلی فنول‌هایی به نام کاتچین می‌تواند در جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها مانند دیابت، چاقی، سرطان و بیماری‌های قلبی موثر واقع شود.

البته کاتچین‌های موجود در چای سبز به دلیل فعالیت ضد ویروسی می‌توانند در برابر اختلال‌های ناشی از استرس و التهاب نقش محافظتی داشته باشند.

برخی از مطالعات اخیر پتانسیل چای سبز را برای پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹ نشان می‌دهد. فراوان‌ترین کاتچین و ماده اصلی فعال در چای سبز، اپی گالوکاتکین -۳- گالات (EGCG) است.

EGCG ساختار پلی فنولیک دارد و یک آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال‌های واکنشی را از بین می‌برد تا از تشکیل گونه‌های اکسیژن واکنش پذیر جلوگیری کند. EGCG دارای ۸ گروه فنلی است و چندین دهنده و پذیرنده الکترون برای اتصال هیدروژن به چندین مولکول مانند پروتئین ارائه می‌دهد. به همین دلیل EGCG تمایل زیادی به پروتئین‌های مختلف دارد تا با آن‌ها پیوند تشکیل می دهد و فعالیت آن‌ها را مهار می‌کند.

محققان به تازگی مقاله‌ای را منتشر کردند که سازوکارهای EGCG را در جلوگیری از عفونت کووید ۱۹ و سندرم‌های مختلف ناشی از آن بررسی می‌کند. آن‌ها نتایج مطالعات قبلی را با هدف تعیین سودمندی EGCG یا مصرف چای سبز در پیشگیری، تسکین و درمان کووید ۱۹ بررسی کردند.

یافته‌های کلیدی مطالعه آن‌ها نشان داد که EGCG Nrf ۲ را فعال کرده و آنزیم مبدل آنژیوتانسین ۲ (ACE ۲) را که یک گیرنده سلولی برای کروناویروس و TMPRSS ۲، واسطه ورود ویروس به سلول میزبان است، را مهار می‌کند.

EGCG همچنین پروتئاز اصلی کروناویروس را غیرفعال کرده و تولید مثل ویروس را متوقف می‌کند. عملکرد آنتی اکسیدانی EGCG فعالیت و تجلی GRP ۷۸ ساکن ER را سرکوب می‌کند و می‌تواند به طور بالقوه چرخه زندگی ویروس کرونا را مهار کند.

در مجموع، EGCG ممکن است قابلیت مهار عفونت کرونا، سرکوب تکثیر ویروس، کاهش توفان سیتوکین و ترومبوز و فیبروز ریه را داشته باشد.

به گفته محققان، تاکنون چنین مطالعات انسانی انجام نشده، اما ممکن است سایر کاتچین‌های موجود در چای سبز خصوصیات محافظتی مشابه EGCG از خود نشان دهند که احتمالاً در سطوح پایین‌تر است.

این یافته‌ها، نیاز به مطالعات بیشتر درباره نقش EGCG در پیشگیری و درمان کووید ۱۹ را برجسته می‌کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *