توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

وام سهام عدالت چقدر است؟

مدیر پروژه کارت های اعتباری شرکت سپرده گذاری مرکزی توضیحاتی را درمورد مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت ارائه کرد.

بازخبر/ سمیه محمدی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه روند اعطای کارت اعتباری سهام عدالت به مشمولان این سهام همچنان ادامه دارد، اظهار کرد:  تا کنون نزدیک به ۱۰۰ هزار درخواست از سوی دو بانک ملی و تجارت برای دریافت کارت اعتباری به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال شده است. البته ممکن است درخواست هایی که به بانک ها ارسال شده است بیشتر باشد اما بانک ها فقط درخواست افراد واجد شرایط را به شرکت ارسال میکنند.

وی ادامه داد: اگر درخواست ها در روز کاری ارسال شود، کارهای مربوطه در شرکت انجام شده و دوباره به بانک ارجاع داده می‌شود و بانک باید مابقی امور را انجام دهد. پس از آن افراد می‌توانند از طرقی که بانک ها اعلام کرده اند، از کارت اعتباری استفاده کنند. البته به غیر از بانک تجارت و ملی با ۱۴ بانک برای این منظور تفاهم نامه امضا شده است و بانک ها به شدت پیگیری این جریان هستند.

مدیر پروژه کارت های اعتباری شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد مبلغ کارت اعتباری نیز توضیح داد: مبلغ مشخص نیست. درواقع متقاضیان ۵۰ درصد ارزش قابل معامله سهام عدالت را وام دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر ۶۰ درصد سهام عدالت قابل معامله است و متقاضیان ۵۰ درصد از این ۶۰ درصد را وام دریافت می‌کنند. مبلغ آن نیز با توجه به شرایط بازار و روند صعودی یا نزولی بازار، متغیر و افزایشی و کاهشی است. این فرایند برای سهام داران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت صدق می‌کند.

به گفته محمدی،  مشمولان می توانند با مراحعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه میزان دارایی خود را مشاهده کنند.

بر اساس این گزارش، امکان دریافت وام سهام عدالت برای مشمولان از اواسط زمستان سال گذشته فراهم شده است و سهام داران می توانند با مراجعه به دو بانک تجارت و ملی این وام را که فیزیکی و نقدی نیست را دریافت کنند و اگر طی یک ماه مبلغ توسط فرد بازگردانده نشد، در اقساط ۳۶ ماهه باید تسویه شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *