آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

انتقاد همکار مسیح علینژاد: چرا می‌خواهی زنان هموطنت را تحریم کنی؟!

«دعوت دیگر کشورها به دخالت در این موارد، تغییر و تحریف و تقلیلِ مسئله، به مسئله‌ای سیاسی و گاه امنیتی است…»

 باز خبر,به گزارش جام نیوز، برگزاری مسابقات شطرنج بانوان جهان به میزبانی ایران طی روزهای اخیر دستمایه عملیات روانی رسانه‌های ضدانقلاب و دین‌ستیز قرار گرفته است.

در آغاز این پروژه تبلیغاتی، یکی از زنان شطرنج باز تیم ملی امریکا بنام “نازی پایکیدزه” خواستار تحریم این دوره از مسابقات یا سلب میزبانی از جمهوری اسلامی شد!

نازی پایکیدزه؛ عضو تیم ملی شطرنج زنان امریکا

پیشنهاد او البته با بی‌اعتنایی سایر کشورها و فدراسیون جهانی شطرنج مواجه شد؛ تا جایی که خودش با تأسف اعلام کرد که در این کمپین تنها مانده است و کسی حمایتش نمی‌کند. (اینجا بخوانید)

او همچنین اذعان کرد که پیشنهادش را تحت تأثیر القائات “مسیح علینژاد” (روزنامه‌نگار فراری) و کمپین ضددینی موسوم به «آزادی یواشکی» ارائه نموده است.

در همین زمینه، “سولماز ایکدر” روزنامه‌نگار خارج‌نشین و همکار رسانه‌های اپوزیسیون، طی یادداشتی برای پایگاه ضدانقلاب «زیتون» حرکت ناشیانه و بی‌فایده مسیح علینژاد را به باد انتقاد گرفت.

در ابتدای این یادداشت می‌خوانیم: «به‎عنوان یک زن بی‌حجاب، که منتقد تعیینِ نوع پوشش شهروندان از سوی دولت‌ها نیز هستم، منصفانه نمی‌توانم منکر نقش حجاب در پیشرفت زن ایرانی باشم. زنانی که اجباری بودن پوشش حجاب و تفکیک جنسی نسبی در محیط‌های آموزشی و ورزشی مجوزی شد تا به جامعه وارد شوند؛ درس بخوانند، مهارت بیاموزند و این بار نه از موضع ضعف، که از جایگاه “نیروی مولد جامعه” حقوق خود را طلب کنند.»

سولماز ایکدر

نگارنده ضمن ابراز ناخرسندی از اینکه علینژاد کمپین موسوم به «نه به حجاب اجباری» را “سیاسی” کرده است، در ادامه می‌نویسد: «خطای بزرگتر، دعوت به مقابله جهانی برای حل مشکلی داخلی است… دعوت دیگر کشورها به دخالت در این موارد، تغییر و تحریف و تقلیلِ مسئله، به مسئله‌ای سیاسی و گاه امنیتی است… بدتر اینکه موضوع دعوت به دخالت دیگر کشورها با موضوع “تحریم” همراه باشد؛ مانند تلاشی که روزهای اخیر به‌عنوان مبارزه با حجاب اجباری، همراه شده با تلاش برای تحریم مسابقات جهانی شطرنج زنان در ایران.»

سولماز ایکدر می‌افزاید: «بدون شک میزبانی ایران برای این بازی‌های جهانی نه به‌دلیل تلاش‌های حکومت یا حتی فدراسیون، که مرهون زحمت‌های زنان ورزشکار در این رشته است؛ زحمتی که به سادگی در حال بر باد رفتن توسط برخی مدعیانِ فعال حقوق زنان است. دعوت از زنان غیرایرانی و غیرمسلمان شطرنج‌باز، به خودداری از شرکت در این مسابقات، دقیقا دعوت به تحریم ایران است و همسو با کسانی که زنان را در کنج خانه می خواهند… نتیجه این تحریم چه خواهد بود؟ آیا دست اندرکاران این دعوتِ به تحریم، امیدوارند جمهوری اسلامی به چنین دلیلی دست از اصرار بر حجاب اجباری بردارد؟… این کمپین گذشته از تشویق‌های بین المللی چه دست‌آوردی خواهد داشت؟»

گفتنی است سابقه فعالان ضدانقلاب در قریب به ۴ دهه فعالیت تبلیغاتی علیه اسلام و حاکمیت دینی، نشان می‌دهد که آنان پس از شکست هر پروژه عملیاتی، بلافاصله انتقادات داخلی را علنی می‌کنند تا اولا از بار مسؤولیت ناکامی شانه خالی کرده باشند و ثانیا اقبال معدود هواداران سرخورده را حفظ نمایند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *