آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

هفتمین فرش خاکی ٢٨ اسفند در جزیره هرمز رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از رونمایی هفتمین فرش خاکی در٢٨ اسفند در جزیره هرمز خبر داد.

بازخبر /  از بندرعباس به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد در این خصوص گفت: هفتمین فرش خاکی در ابعادیک هزار و ۳۰۰ متر مربع و با ١٢ نوع خاک رنگی جزیره هرمز به مناسبت ایام نوروز اجرا و در ٢٨ اسفند با حضور مقامات و مسؤولان رونمایی می‌شود.

وی افزود: تمام مراحل ساخت این فرش توسط هنرمندان جزیره هرمز طراحی و اجرا شده است و بیش از ۵٠ نفر در ساخت آن همکاری داشته‌اند که جا دارد از همه آن‌ها تقدیر و تشکر نمایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به نقش و تاثیر فرش خاکی در معرفی جزیره هرمز به گردشگران پرداخت و عنوان کرد: جزیره هرمز یک گنبد نمکی فعال است که باعث تنوع رنگی بی‌شمار در این جزیره شده است و همین امر باعث شد که هنرمندان هرمزگان اقدام به اجرای فرش خاکی نمایند که تاثیر به سزایی در بهبود اشتغال و معیشت مردم جزیره داشته است.

درویش‌نژاد به طرح فرش امسال اشاره کرد و اظهار داشت: هفتمین فرش توسط مهدی درویشی از هنرمندان جزیره هرمز طراحی شده است که در آن به نشانه‌های نوروز، افسانه‌های دریایی جزیره هرمز و روایت‌ها و قصه‌های قدیم مردم جزیره اشاره شده است.

وی حفاظت و صیانت از خاک‌های جزیره هرمز برای آیندگان را از لحاظ زیست محیطی یک ضرورت دانست و بیان کرد: برهمین اساس هنرمندان سعی کرده‌اند از خاک‌های مازاد معدن و خاک‌های مشابه استفاده کنند.

گفتنی است، هفتمین فرش خاکی جزیره هرمز با حضور مردم و مقامات مختلف ساعت ٩ صبح، ٢٨ اسفند ماه رونمایی می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *