آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
استاندار هرمزگان:

برگزاری تمامی مراسمات جمعی در هرمزگان ممنوع است

استاندار هرمزگان گفت: برگزاری تمامی مراسمات جمعی در استان ممنوع است و از مردم نیز می خواهیم این موارد را رعایت کرده و به ویژه از برگزاری مراسم های ختم و ترحیم خودداری کنند.

بازخبر/فریدون همتی شب گذشته(۲۲ شهریورماه) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: به هر میزان پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری از سوی مردم به خوبی رعایت شود، ابتلا به بیماری کرونا و بیماران ناشی از این ویروس نیز کاهش پیدا می‌کند و ارتباط مستقیم میان رعایت دستورالعمل ها با تعداد بیماران وجود دارد.

وی تصریح کرد: از مردم می خواهیم تا همچنان با حساسیت بسیار زیاد پروتکل ها را در راستای کاهش بیماری کرونا رعایت کنند.

همتی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های مسئول باید همچنان برنامه‌ریزی، پشتیبانی و نظارت میدانی لازم را بر محیط فعالیت تمامی مشاغل در ادارات، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، کارگاه های عمرانی، بازارها، اصناف و اماکن عمومی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: با جدیت بیشتر و کنترل، نظارت و آگاه سازی مناسب و همچنین رعایت پروتکل ها به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری، روند کاهشی بیماری کرونا در استان ادامه می‌یابد و می‌توانیم این بیماری را مهار کنیم.

وی بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی در مدارس باید به صورت کامل اجرایی شود و در سراسر استان، فرمانداران، بخشداران و مدیران مدارس و دستگاه‌های مسئول در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند و باید به طور ویژه نظارت بر مدارس را انجام دهند.

همتی اضافه کرد: برگزاری تمامی مراسمات جمعی در استان ممنوع است و از مردم نیز می خواهیم این موارد را رعایت کرده و به ویژه از برگزاری مراسم های ختم و ترحیم خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بخش تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان موفق به ساخت کیت تشخیص بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا شده است، تصریح کرد:  این کیت مراحل آزمایشی مختلف را طی کرده و تایید نهایی آن از طریق انستیتو پاستور در حال پیگیری است.

استاندار هرمزگان در پایان گفت: ساخت این کیت یک دستاورد بزرگ در حوزه تحقیقات و پژوهش در استان هرمزگان است که برای نخستین بار انجام شده و می‌تواند در تشخیص این بیماری ها کمک بسیار مهمی داشته باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *