آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رییس اتاق بازرگانی بندرعباس:

به دنبال تقویت روابط تجاری هرمزگان با افغانستان هستیم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: اولویت نخست اتاق بازرگانی علاو ه بر تقویت روابط بین المللی دستیابی به بازارهای هدف و تقویت روابط تجاری خود به ویژه با کشورهای همسایه نظیر افغانستان است.

بازخبر/محمدرضا صفا صبح امروز(ششم آبان ماه) در خصوص در نشست آنلاین اتاق بازرگانی بندرعباس با اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات با محوریت معرفی ظرفیت های استان هرمزگان ضمن معرفی ظرفیت های استان هرمزگان در حوزه های مختلف، اظهار کرد: وجود ذخایر نفت و انرژی، پتروشیمی، گردشگری دریایی، کشتی‌سازی، صید و صیادی، ترانزیت دریایی، وجود محصولات بااررزش کشاورزی با قابلیت صادرات به کشورهای مختلف دنیا تنها بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی این استان است.

وی با اشاره به تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان هرمزگان گفت: درحال حاضر ظرفیت ۵۰ هزار هکتار پرورش میگو در استان وجود دارد و تا پایان امسال نیز حدود۷ تا ۸  هزار هکتار دیگر وارد چرخه‌ تولید می‌شود.

صفا بیان کرد: در زمینه‌ پرورش ماهی در قفس نیز با توجه به مطالعات انجام شده ما ظرفیت ۱۵۰ هزار تن تولید در این استان را داریم که در این حوزه نیز از حضورسرمایه‌گذاران خارجی و حتی مشارکت آن‌ها با سرمایه‌گذاران داخلی استقبال خواهیم کرد.

وی همچنین از خرمای پیارم شهرستان حاجی آباد و نارنگی منطقه سیاهو که دارای شهرت جهانی هستند، نام برد و افزود: این استان با وجود این‌که منطقه‌ای گرمسیری و خشک ‌است اما کشاورزی در آن رونق دارد به‌خصوص در محصولات خارج از فصل استان بسیار خوب عمل‌کرده و شرایط صادرات آن مهیاست.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس بیان داشت:  افغانستان علاوه بر ویژگی هم‌مرز بودن، به دلیل اشتراکات فرهنگی و زبانی و نیز دارا بودن وضعیت اقتصادی خاص خود از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در دیپلماسی اقتصادی ایران برخوردار است.

صفا تاکید کرد: ایران بزرگ ترین شریک تجاری افغانستان است و با توجه به ظرفیت هایی که در مناسبات ایران و افغانستان وجود دارد می توان با بهره برداری از آن بازار مناسبی برای محصولات خاص استان هرمزگان مهیا کرد.

همچنین دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در ادامه این نشست بیان کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس با توسعه روابط خود در بخش بین الملل به دنبال دستیابی به بازارهای هدف برای عرضه محصولات خاص استان هرمزگان است.

پیام رضایی اظهار کرد: محصولات نظیر خرمای پیارم، نارنگی سیاهو و آبزیان استان در بازارهای اروپایی طرفداران بسیاری دارد.

وی عنوان کرد: هدف نخست ما در اتاق بازرگانی بندرعباس تقویت روابط بین المللی و جذب سرمایه گذار و در نهایت دستیابی به بازارهای هدف است و امید است نشست امروز اتاق بازرگانی بندرعباس با اتاق تجارت هرات دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این نشست علاوه بر رییس اتاق تجارت هرات عظیمیان معاون سرمایه گذاری هیات مدیره، دشتی معاون خدماتی هیات مدیره، سلیمان خیل رئیس اتاق مشترک شعبه هرات، فراهی عضو هیات مدیره، هاشمی مسوول روابط بین المللی هیات مدیره و رحمانی آمر اجرائیه نیز حضور داشتند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *