چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

واکنش کمیسیون امنیت ملی مجلس به گستاخی اخیر پمپئو

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید ممنوعیت خرید و فروش سلاح از سوی ایران، پس از مهرماه امسال را، مصداق زیر پا گذاشتن قواعد بین‌المللی عنوان کرد.

بازخبر / سیدحسین نقوی‌حسینی، با اشاره به درخواست وزیر خارجه آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید تحریم هسته‌ای ایران، گفت: طبق مفاد برجام که در سال ۲۰۱۶ مورد توافق ۱+۵ قرار گرفت و در قالب قطعنامه ۲۲۳۱ نیز به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسید؛ از اکتبر سال ۲۰۲۰(سال جاری میلادی)، خرید و فروش سلاح برای ایران ممنوعیت نخواهد داشت.

وی، اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید ممنوعیت خرید و فروش سلاح از سوی ایران، پس از مهرماه امسال را، مصداق زیر پا گذاشتن قواعد بین المللی عنوان کرد و گفت: هنوز دولتمردان آمریکایی به واقعیت‌های موجود و فضای جدید بین المللی واقف نشده‌اند، آنها باید بدانند که دوره زورگوریی و زورمداری به سر آمده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: امروز شرایط در عرصه بین المللی به نحوی شده که جهان به سمت چندقطبی شدن در حال پیشروی است و قدرت‌های به ظاهر بزرگ، نظیر آمریکا، دارای قدرت پوشالی شده‌اند که فقط با هیاهوی و به راه انداختن جنجال به دنبال کسب قدرت نزد افکار عموی جهان هستند.

وی اضافه کرد: البته جمهوری اسلامی ایران همواره به صورت علنی اعلام کرده که هیچگاه به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیست و همیشه خواهان صلح و ثُبات در منطقه است، اما تا زمانی که آمریکایی‌ها فرسنگ‌ها دورتر از مرزهای سرزمینی‌شان به صورت غیرقانونی در منطقه حضور دارند، همه کشورها می‌بایست آمادگی دفاع متقابل از خود را داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران هم یکی از همین کشورهاست.

امکان قانونی لغو امتیاز تسلیحاتی ایران وجود ندارد

علاءالدین بروجردی، در واکنش به درخواست وزیر امورخارجه آمریکا از شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، گفت: بر اساس توافق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده لذا این بند در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود بنابراین خرید و فروش سلاح برای ایران رفع تحریم می‌شود.

بنابر گزارش خانه ملت، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم تسلیحاتی ایران از مهرماه سال جاری طبق مصوبه به صورت خودکار به پشتوانه قطعنامه شوراتی امنیت سازمان ملل آزاد می‌شود، افزود: آمریکایی‌ها از مدت‌ها پیش در تلاشند که به گونه‌ای این آزادسازی تسلیحاتی ایران را مرتفع کنند. به همین دلیل از هیچ تلاشی فرو گذار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس آمریکایی‌ها از مدتی پیش دنبال تشکیل سمپوزیم بین المللی بودند تا کشورها را تحریک کنند که با رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران به صورت خودکار طبق برجام مخالفت کنند اما به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانستند این جلسه را تشکیل دهند.
بروجردی با اشاره به درخواست وزیر خارجه آمریکا از شورای امنیت، گفت: اقدام پمپئو حلقه دیگری از زنجیره اقدامات آمریکا برای لغو آزاد سازی تحریم‌ها است البته به لحاظ مقررات بین المللی آمریکا راهی جز ارایه قطعنامه جدید به شورای امنیت ندارد. در صورتی که قطعنامه‌ای هم از طرف آمریکا در شورای امنیت عنوان شود قطعا با مخالفت روسیه و چین مواجه می‌شود لذا آمریکایی‌ها راه به جایی نمی‌برند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره درخواست وزیر خارجه آمریکا از شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، گفت: تحریم‌های تسلیحاتی طبق برجام مهر ماه سال جاری لغو می‌شود و هیچ امکان قانونی برای لغو این امتیاز ایران وجود ندارد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *