چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

رستوران‌های بین راهی هرمزگان در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند

رییس انجمن واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های هرمزگان گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در راستای کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، رستوران‌های بین راهی این استان در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند.

بازخبر /ژاله نیک رو روز دوشنبه  اظهار داشت: این رستوران‌ها تامین کننده غذای رانندگان کامیون‌های حمل کالاها و مسافران هستند که اغلب این رانندگان تقاضا دارند ساعتی را پیاده شده و در رستوران غذا بخورند.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد در کامیون و خارج از رستوران غذا بخوریم لزومی برای توقف در رستوران‌هلی بین راهی نداریم.

رییس انجمن واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های هرمزگان اضافه کرد: اگر هم به رانندگان اجازه ورود به رستوران برای نشستن و استراحت داده شود رستوران دار با برخورد قانونی روبه‌رو می‌شود.

سرگردانی فعالان واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های بین سایت‌های اینترنتی مختلف

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون برای ادامه فعالیت خود بین سایت‌های مختلف از قبیل سایت سلامت و بیمه و غیره سرگردان شده‌ایم، در اعلام شد کسب و کارها در این پایگاه‌های اینترنتی ثبت نام کرده و سپس با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت به آن‌ها داده می‌شود.

نیک‌رو بیان داشت: اما به تازگی می‌گویند باید از صنف یا اداره مجوز دهنده به کسب و کار باید نامه هم بیاورید.

رییس انجمن واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های هرمزگان خاطر نشان کرد: این موارد را باید در کنار نا آشنا بودن بخشی از فعالان زیر مجموعه این صنف با اینترنت قرار داد.

‌ براساس پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت داده شود

وی اشاره کرد: همانگونه که به اتوبوس‌های بین شهری و هواپیما که مسافران آنها در فضای سربسته قرار دارند اجازه تردد و فعالیت داده می‌شود به تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها هم براساس پروتکل‌های بهداشتی اجازه کسب درآمد برای معیشت‌شان داده شود.

نیک‌رو افزود: این مجموعه‌ها باید حقوق کارگر و هزینه‌های قبض آب و برق و مالیات را بپردازند که این‌ها نیاز به درآمد دارد.

رییس انجمن واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های هرمزگان گفت: در همین راستا سه پیشنهاد به ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان داده شده که شامل دادن وام بانکی بلاعوض، وام بانکی با بهره ۱۲ درصدی و آغاز فعالیت تالارهای پذیرایی با تعداد محدود و براساس پروتکل‌های بهداشتی است.

وی گفت: پیشنهاد سوم با استقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان روبه‌رو شد ولی هنوز اجرایی نشده است.

نیک‌رو با مقایسه رستوران‌ها با دکه‌های فروش فلافل در بندرعباس گفت: رعایت بهداشت در رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی بسیار بهتر از این دکه‌هاست که در برخی محله های بندرعباس شاهد آنها هستیم.

بازگشایی‌ها شامل رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی‌ها نمی‌شود

نیک‌رو عنوان کرد: براساس داده‌های موجود بازگشایی‌های اصناف در این مرحله شامل رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی نمی‌شود که تقاضا داریم هرچه سریع‌تر پروتکل‌های بازگشایی این‌ها نیز مشخص شود تا بتوان کسب و کار را از سرگرفت.

رییس انجمن واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های هرمزگان تصریح کرد: برخی تالارها هزینه‌های دریافتی از مشتریان را برای تامین لوازم برگزاری مراسم‌ها هزینه کرده اند و پولی برای بازگرداندن به مردم ندارند که این موجب شده از آنان شکایت شود.

نیک‌رو اضافه کرد: چنانچه وام ۱۲ درصدی هم به کسب و کارها پرداخت می‌شد تا حدی این مشکل برای کوتاه مدت حل می‌شد ولی اکنون شرایط به گونه‌ای دیگر است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *