آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

پیش بینی ناپایداری وضعیت جوی و دریایی هرمزگان/بارش ها تا دوشنبه ادامه دارد

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: با تاثیر موج بارشی طی امروز در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

بازخبر   مجتبی حمزه نژاد افزود: تا ساعات ظهر در استان بارش باران طی ساعاتی رگبار و رعد وبرق خواهیم داشت که شرایط بارشی در مناطق شمالی و شمال شرقی مناسب‌تر خواهد بود، با یک وقفه بارشی مجددا از اواخر امشب با تقویت موج بارشی در استان شرایط بارشی مناسب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طی فردا دوشنبه شدت بارش در نیمه شرقی و شمالی استان خواهد بود. با توجه به فعالیت مناسب‌تر سامانه بارشی در استان‌های همجوار احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان دور از انتظار نخواهد بود که توصیه می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

حمزه نژاد با اشاره به اینکه این موج بارشی تا ساعات بعدازظهر روز دوشنبه در مناطق شرقی استان ماندگار خواهد بود، اضافه کرد: طی امروز تا ظهر دوشنبه در مناطق دریایی به ویژه جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه تا روز سه شنبه با خروج موج بارشی از مناطق غربی استان و تغییر سوی باد به شمال غرب شرایط نامساعد دریایی تداوم خواهد داشت و از روز چهارشنبه کاهش سرعت باد و تلاطم دریا پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان در پایان بیان کرد: از لحاظ دمایی طی امروز و فردا کاهش نسبی دمای بیشینه در اکثر نقاط استان پیش بینی می‌شود.

همچنین مدیریت بحران استانداری هرمزگان نسبت به جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی  تا روز دوشنبه اخطار داد.

سعدینی با اعلام این خبر  افزود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید و احتمال جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی بدنبال بارندگی، آبگرفتگی معابر و مواج شدن دریا، تدابیر لازم از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در نظر گرفته شود.

وی در پایان گفت: مردم در سراسر استان از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، مسیل ها، آب نما‌ها و رفتن به ارتفاعات و رفت و آمد‌های غیر ضروری خودداری کنند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *