بازخبر / مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان گفت: ۶۰۷ مدرسه و سه هزار کلاس درس تخریبی در استان هرمزگان وجود دارد که ۲۲۰ مدرسه در وضعیت خطرناک قرار دارند.
نوید احمدی صبح امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، افزود: امروز هشتمین مسئولیتم در بیست سال از خدمتم در دولت را به اتمام رساندم.
وی با بیان اینکه با کمترین امکانات و دریافتی کارکنان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان در حال خدمت هستم، تصریح کرد: مدرسهسازی یکی از بزرگترین چالشهای پیشروست و باید به این نکته توجه کنیم که توسعه کشور بدون توسعه آموزشوپرورش محقق نمیشود و از طرفی توسعه آموزشوپرورش بدون توسعه فضاهای آموزشی و استانداردسازی محقق نمیشود.
احمدی با اشاره به اینکه در بدو حضورم به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان به شناسایی چالشها پرداختم، خاطرنشان کرد: مناطقی همچون بشاگرد با مشکلات بعد مسافت و نیاز به مدارس شبانهروزی روبهرو است.
وی با بیان اینکه جزایر مشکلات خاص خود را دارند، اظهار کرد: در بحث مناطق آزاد همچون قشم و کیش در طول چهار سال گذشته یک متر مدرسهسازی علیرغم تکلیف قانونی صورت نگرفته است و هر دو منطقه با چالشهای جدی مواجهاند.
مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان با اشاره به اینکه ۸۰ پروژه خیر ساز شناسایی که فاقد ردیف اعتباری هستند و امیدوارم این چالش هر چه زودتر برطرف شود.
وی با بیان اینکه ۴۰۷ هزار دانشآموز در چهار هزار و ۵۰۰ مدرسه و ۱۷ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۰۷ مدرسه و سه هزار کلاس درس تخریبی هستند که ۲۲۰ مدرسه در وضعیت خطرناک قرار دارند.
احمدی با اشاره به اینکه مدارس سنگی و سقف چوبی در هرمزگان در هر با زلزله و بارندگی با مشکل مواجه هستند، اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی استان هرمزگان ۵.۷ مترمربع است که البته ناهمگون است؛ در منطقهای با سرانه ۱۲ مترمربعی و در منطقهای دیگر با سرانه ۴ مترمربعی مواجه هستیم.
وی در پایان با بیان اینکه اردوگاه دانشآموزی در جزیره هرمز شناسایی کردیم که نیمهتمام مانده بود و در حال به سرانجام رسیدن است، تصریح کرد: در این مدت ۳۲۰ مدرسه، ۲۶ کلاس درس و ۱۹۰ هزار مترمربع تحویل دانشآموزان داده شد.