آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

دریا یک منبع بزرگ برای تولید ثروت است /جهت گیری اقتصاد دانش بنیان در هرمزگان باید دریامحور باشد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دریا یک منبع بزرگ برای تولید ثروت است و جهت گیری اقتصاد دانش بنیان در هرمزگان باید دریامحور باشد.

بازخبر /   دکتر سورنا ستاری عصر امروز، در نشست رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان استان هرمزگان، عنوان کرد: توسعه درون زا براساس پتانسیل های سرزمینی و نیروی انسانی به طور جدی در اولویت پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی پایه اقتصاد دانش بنیان است، افزود: استان هرمزگان ظرفیت های بسیار خوبی به لحاظ سرزمینی و نیروی انسانی به خصوص در حوزه دریا دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: دریا یک منبع بزرگ برای تولید ثروت است و جهت گیری اقتصاد دانش بنیان در هرمزگان باید دریامحور باشد و بتوانیم در همه عرصه های مربوط به دریا ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

ستاری خاطرنشان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان استان هرمزگان در سال های اخیر افزایش بسیار خوبی یافته است.

وی گفت: این شرکت‌ها با ایده‌های خوب خود می‌توانند طرح های مناسبی را برای توسعه کسب و کار و اشتغال در هرمزگان اجرا کنند.

همچنین استاندار هرمزگان در این نشست با اشاره به استعدادها و ظرفیت های بسیار مهم و قوی استان هرمزگان، بیان کرد: وجود صنایع بزرگ، معادن و توانمندی های گسترده در زمینه اقتصاد دریا محور و گردشگری این استان را به قطب اقتصاد و تولید کشور تبدیل کرده است.

فریدون همتی ادامه داد: با توجه به این توانمندی ها، مراکز علمی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان باید حضور گسترده ای در این استان جهت فعالیت در عرصه های مختلف داشته باشند.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه خوبی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت، برج فناوری هرمز در بندرعباس راه اندازی شد.

همتی تصریح کرد: این مجموعه امکانات مناسبی را جهت فعالیت شرکت های دانش بنیان و علاقمندان و فعالان حوزه علم و فناوری در هرمزگان فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تحول خوبی در حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم موجود در هرمزگان صنایع دریایی است و از جمله نیازها در این حوزه تامین تجهیزات و قطعات مربوطه می‌باشد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز از جمله اقداماتی است که می تواند توسط شرکت های دانش بنیان در داخل کشور صورت گیرد و باید این مسئله به صورت جدی مطرح و پیگیری شود.

همتی تصریح کرد: استان هرمزگان این ظرفیت را دارد تا با حضور شرکت های دانش بنیان به مرکز ساخت و تولید قطعات و تجهیزات صنایع دریایی تبدیل شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *