چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول
تکمیل 500 هزار واحد مسکونی مسکن مهر تا پایان سال جاری؛

معاون وزیر راه و شهرسازی:روند اجرایی نوسازی بافت‌های فرسوده در بندرعباس کند است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق سیاست‌های در نظر گرفته‌شده وزارت راه و شهرسازی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی پروژه مسکن مهر نیز تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد که این موضوع در اقتصاد بخش مسکن تأثیرات شگرفی خواهد داشت.

بازخبر /  وی افزود: ۱۴۱ هزار هکتار مساحت بافت فرسوده کشور است که بالغ‌بر ۲۰ میلیون نفر و  دو هزار و ۷۰۰ محله را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی بافت‌های فرسوده در اولویت دولت است اما به دلیل گستردگی کار تمامی آن به‌صورت یکجا نمی‌تواند در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: قرار بر این است سالی ۱۰ درصد یا ۲۷۰ محله از این بافت‌های فرسوده بهسازی شده که تلاشمان بر تقویت بافت‌های فرسوده و رفع کمبودهایشان جهت روبنایی و بهبود زیرساخت‌هاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی غیر مقاوم و غیربهداشتی مخاطره جدی برای مدیریت شهری و ساکنین به همراه دارد و در حوادث پیش‌بینی‌نشده منجر به اتفاقات جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال برنامه اجرایی و عملیاتی کردن احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر بندرعباس هستیم و به دنبال آغاز عملیات اجرایی ساخت یک هزار واحد مسکونی هستیم تا طرح جابجایی افراد ساکن در بافت فرسوده را اجرایی کنیم.

پژمان با اشاره به اینکه با سیاست‌ها و مکانیزم های تشویقی در نظر گرفته‌شده مشاورینی در بافت‌ها مستقر خواهیم کرد تا امکان اقدام خود مردم هم وجود داشته باشد، اظهار کرد: در این طرح تسهیلاتی تحت عنوان ودیعه مسکن در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا برای انتخاب محل جایگزین واحد در بافت فرسوده تا زمان آزادسازی زمین برای ساخت مشکلی نداشته باشند یا به سازندگان واحدها نیز تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین در مرکز استان‌ها ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۹ درصدی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت واحد مسکونی جدید نیز تعلق می‌گیرد و همچنین بانک مسکن از منابع داخلی خود برای مراکز استان‌ها ۲۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و انبوه‌سازان سنتی ۱۰۰ میلیون تومان و صنعتی ۱۱۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار متوسط، عنوان کرد: سیاست ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل یک‌صد هزار واحد در بافت فرسوده، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و یک‌صد هزار واحد در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر در حال آغاز عملیات اجرایی برای اقشار متوسط و ضعیف است.

وی با بیان اینکه امیدواریم خانه اولی‌ها و زوج‌های جوان و اقشار ضعیف جامعه از این طرح بهره‌مند شوند، تصریح کرد: طبق سیاست‌های در نظر گرفته‌شده وزارت راه و شهرسازی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی پروژه مسکن مهر نیز تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد که این موضوع در اقتصاد بخش مسکن تأثیرات شگرفی خواهد داشت.

پژمان در خصوص وضعیت بافت‌های فرسوده بندرعباس، افزود: روند اجرایی بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در بندرعباس تاکنون کند بوده و وضعیت زندگی مردم عادی نیست و تحت‌فشار و مشکل هستند و عزم دولت برای بهبود وضعیت موجود است.

وی با اشاره به اینکه چند محله ازجمله چاهستانی ها و شهرک توحید بازدید کردیم، اضافه کرد: امروز با مکانیزم واگذاری اختیارات هیئت‌های اجرایی از مرکز به استان‌ها که معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهرداران اختیارات تصمیم‌گیری و بهره‌برداری از امکانات را بر عهده خواهند داشت شاهد تحول و دگرگونی در این بخش خواهیم بود.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه به دنبال تمرکز در تصمیم‌گیری و اقدامات هستیم، خاطرنشان کرد: باید بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده تسریع داده شود و چون ساخت واحدهای مسکونی دشوار است و مردم در مشکلات عدیده به سر می‌برند باید جلسات مختلفی با توسعه گران استانی برگزار و به کمک مردم بیایند تا واحدهای مسکونی جدید در بافت‌های بهسازی شده با سرعت انجام شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *