چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

مقابله با جریان‌های غربی و افراطی نیازمند همکاری‌ و همگرایی رسانه‌‌های منطقه است

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: آگاهی بخشیدن هدف اصلی رسانه‌ها است و رسانه‌های کشورهای منطقه برای کسب و انتشار اطلاعات درست در موضوعات مختلف بر اساس منافع ملی و اشتراکات فرهنگی ملت ایران و آسیای مرکزی تلاش کنند.

بازخبر/ در بیشکک، «پیام تیرانداز» مدیر عامل خبرگزاری فارس در سفر به بیشکک و در حاشیه مراسم ورزشی- فرهنگی موسوم به بازی‌های جهانی عشایر با مدیران برخی رسانه‌های پرمخاطب محلی از جمله خبرگزاری ملی قرقیزستان، شبکه دولتی «مدنیت» و مدیر عامل شبکه تلویزیونی مستقل قرقیزستان «آسیا تی‌وی» دیدار کرد.

در این دیدار فعالان فضای رسانه‌ای قرقیزستان برای توسعه روابط دوستی با همتایان ایرانی خود  ابراز علاقمندی ویژه کردند و به نظر آنان در شرایط گسترش سریع ایدئولوژی‌های مخرب و همچنین جریانات فرهنگی غربی در آسیای مرکزی تبادل تجربه بین کشورهای منطقه از جایگاه خاصی برخوردار است.

تیرانداز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی فروان بین کشورهای منطقه تصریح کرد: فرصت‌های زیاد برای توسعه همکاری همه جانبه بین ایران و کشورهای آسیای مرکزی وجود دارد که منافع ملی کشورهای مذکور را نیز در بر می گیرد.

وی ادامه داد: آگاه کردن هدف اصلی رسانه‌ها است و رسانه‌های کشورهای منطقه برای گسترش اطلاعات درست درباره پروسه‌های مختلف بر اساس منافع ملی و اشتراکات فرهنگی ملت ایران و کشورهای آسیای مرکزی تلاش کنند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: چنین روشی برای مقابله با نفوذ رسانه‌های غربی که آنها به دنبال منافع شخصی خود هستند بسیار مؤثر خواهد بود و همچنین روابط دوستانه جهت مبارزه با گسترش جریانات مخرب نیز نقش ویژه دارد.

«نظیرا عالی کیزی» مدیر شبکه تلویزین دولتی «مدنیت» نیز در دیدار با تیرانداز با اشاره به اینکه مردم قرقیز از زمان‌های گذشته همراه با دین اسلام آداب‌ و رسوم ملی را به خوبی حفظ کرده اظهار داشت: امروز با فعالیت مبلغان جریانات مخرب وضعیت حوزه دینی قرقیزستان سال به سال بدتر می‌شود و عقاید جنبش‌های تندرو هر چه بیشتر وارد فرهنگ مردم قرقیز می‌شود.

وی ادامه داد: جوانان مسلمانان تحت تأثیر مبلغان خارجی از ریشه‌های فرهنگی خود دور می‌شوند و به سمت عضویت در سازمان‌های تروریستی حرکت می‌کنند. به عنوان مثال جشن بزرگ نوروز مورد حمله نمایندگان جریانات رادیکال قرار گرفته که به نظر آنها جشن فرارسیدن بهار با قوانین اسلامی مخالف است و باید این فرهنگ دیرین مردمان منطقه حذف گردد.

مدیر این شبکه دولتی قرقیزستان خاطر نشان کرد: در این راستا طرفداران نوروز همواره ایران را به عنوان الگو معرفی می‌کنند که در این کشور اسلامی به میراث فرهنگی خود احترام ویژه قائلند و سازگاری بین دین و فرهنگ به توسعه همه جانبه منجر شده است.

عالی کیزی گفت: در حال حاضر در فضای اطلاعاتی رسانه‌های دولتی چندان به موضوع دین نمی‌پردازند و برای شروع فعالیت در این بخش خبرنگاران قرقیز نیازمند تبادل اطلاعات با همکاران ایرانی هستند بنابر این برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک برای کارکنان مؤسسه‌های اطلاع‌رسانی از موضوعات مهم می‌باشد.

وی تصریح کرد: فرهنگ غربی به طور فعال به قرقیزستان ورود پیدا کرده که با آداب و رسوم ملی مردم قرقیز سنخیت ندارد و پروسه‌های مذکور به پراکندگی قوم قرقیز منجر خواهد شد.

مدیر شبکه مدنیت افزود: هدف اصلی مراسم ورزشی- فرهنگی بازی‌های جهانی عشایر دفاع از فرهنگ ملی دارد و برای توسعه قرقیزستان نباید جریانات غربی به امور داخلی کشور دخالت کنند و «بیشکک» خواهان ساخت آینده خود بر اساس فرهنگ ملی است.

«کوبات تبالدیف» مدیر خبرگزاری ملی قرقیزستان نیز در دیدار با پیام تیرانداز با اشاره به وضعیت آزادی مطبوعات در این کشور اظهار داشت: مهمترین دستاورد قرقیزستان در ۲۷ سال اخیر آزادی فضای رسانه‌ای و برقراری دولت دموکراتیک است.

وی افزود: در قرقیزستان رسانه‌های محلی و همچنین خبرگزاری‌های خارجی مانند فارس نیوز به طور شفاف مطالب خود در چارچوب قوانین فعالیت می‌کنند و هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

مدیر خبرگزاری ملی قرقیزستان با اشاره به راه‌اندازی نسخه ترکی، عربی و چینی این رسانه گفت: انتشار اخبار به زبان فارسی برنامه ریزی شده و در این بخش برقراری ارتباط مستقیم با منابع خبری ایران و توافقنامه‌های همکاری با همتایان ایرانی لازم است که تبادل گزارشات تصویری و ویدئویی برای افزایش سطح آشنایی مردمان ۲ کشور با همدیگر نیاز روز است.

تابالدیف تصریح کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی فروان علاقمند هستیم تا در رسانه‌های ایرانی اطلاعات بیشتر درباره قرقیزستان منتشر گردد زیرا تهران و بیشکک در عرضه‌های بین‌المللی و دوجانبه منافع مشترک دارند.

«حسنبک بیگلدیف» مدیر عامل آسیا تی‌وی، شبکه تلویزیونی مستقل قرقیزستان نیز در این دیدار خاطر نشان کرد: در واقع جذب مخاطب یکی از اولین اهداف رسانه‌ها است بنابر این تیم آسیا تی‌وی تلاش برای تولید برنامه‌های اطلاعاتی، آموزشی و دینی انجام می‌دهد و در حال حاضر مخاطبین بیشتر خواهان دریافت اطلاعات درباره اسلام و قوانین اسلامی واقعی می‌باشد.

وی افزود: برای بر آوردن نیازهای مخاطب برنامه‌های خبری مستند کافی نیست که جهت افزایش آگاهی مردم از اسلام ابزارهای هنری مانند پخش سریال‌ها، فیلم‌ و موسیقی تولید کشورهای مسلمان بسیار مؤثر خواهد بود تا مردم با زندگی مسلمانان در کشورهای دیگر آشنا شود.

مدیر عامل شبکه آسیا تی‌وی با اشاره به مناسب بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی برای مخاطب قرقیزستان گفت: افتتاحیه استودی صداگذاری در آسیا تی‌وی برنامه‌ریزی شده است و به کمک همکاران ایرانی در بخش ارائه فیلم‌ها و ترجمه آنان نیاز جدی داریم زیرا این اقدامات منافع هر ۲ کشور برآورده خواهند بود.

بیگدیف تصریح کرد: همچنین تبادل اطلاعات با نمایندگان رسانه‌های کشورهای اسلامی در بخش مونتاژ و دیگر مسائل تکنیکی در دستور کار آسیا توی قرار دارد.

در این دیدار همچنین مدیران رسانه‌های ایران و قرقیزستان برای توسعه همکاری سودمند متقابل، تبادل تجربیات و امضای توافقنامه‌های همکاری در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کردند.

سفر مدیرعامل خبرگزاری فارس به قرقیزستان به دعوت مسئولان برگزار کننده بازی‌های جهانی عشایر صورت گرفته است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *