چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

احتمالا ژاپن هم خرید نفت از ایران را متوقف کند

ژاپن خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند. واردکنندگان عمده نفت در این کشور در پی جایگزینی برای ایران هستند.

بازخبر / رسانه های ژاپن از قول منابع این کشور می گویند که مشتریان ژاپنی به احتمال زیاد خرید نفت از ایران را از حدود یک ماه دیگر متوقف می کند.

براساس گزارش رسانه های ژاپنی، مقام‌های این کشور نتوانسته‌اند آمریکا را به معاف کردن ژاپن از تحریم های نفتی ایران، قانع کنند.

به گزارش بی بی سی، در هفته های اخیر مقام های دولتی ژاپن گفته بودند که به دنبال گرفتن معافیت های تحریمی از آمریکا هستند اما گزارش های اخیر می‌گوید که صدور چنین مجوزهایی برای ژاپن و با هدف ادامه واردات نفت از ایران تا ماه آینده بعید است.

گزارش شده که به دلیل اینکه چنین معافیتی هنوز صادر نشده، ژاپن خرید نفت را همزمان با آغاز تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، متوقف خواهد کرد.

آمریکا پیش از این گفته بود که صدور معافیت های تحریمی را برای برخی مشتریان نفت ایران بررسی می کند. هدف از این اقدام در دوره پیشین تحریم ها، کنترل بازار نفت و جلوگیری از افزایش قیمت جهانی آن همزمان با تحریم ایران بوده است.

به گزارش دویچه وله، حذف کامل نفت ایران از بازارهای جهانی کاهش بیش از چهار درصد میزان عرضه را به دنبال خواهد داشت و در صورت عدم وجود منابع جدید به احتمال بسیار زیاد موجب بالا رفتن قیمت نفت خام در جهان خواهد شد.

میزان صادرات نفت ایران به ژاپن تا یکسال پیش از خروج آمریکا از برجام، بیشتر از ۳۰ هزار بشکه در روز بوده است. این میزان دو سال قبل، در حدود ۴۴ هزار بشکه بود.

ژاپن واردات نفت از ایران را حتی در دوره پیشین تحریم ها ادامه داد هرچند پول نفت خریداری شده از ایران را به حسابی واریز می‌کرد که تا زمان برداشته شدن تحریم ها، دسترسی ایران به بخش عظیمی از آن مسدود بود.

در حال حاضر با خروج آمریکا از توافق هسته ای، اروپا، چین و روسیه که دیگر شرکای این توافق هستند گفته اند که تلاش می کنند ایران را از منافع رفع تحریم ها برخوردار کنند تا این کشور همچنان در توافق برجام باقی بماند.

به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بزرگترین مشتری نفت خام ایران در سال ۲۰۱۷، چین بوده است. پس از آن هند، کره جنوبی و ژاپن بیشترین میزان واردات نفت از ایران را داشتند. ایتالیا، یونان و فرانسه هم روی هم مشتری یک پنجم از صادرات نفتی ایران بودند.

چین اخیرا شیوه واردات نفت از ایران را تغییر داده است. این کشور که در حال حاضر ماهانه حدود یک میلیارد دلار نفت از ایران می‌خرد‌، گفته شده تصمیم دارد محموله های نفت خریداری شده از ایران را با نفتکش های شرکت ملی ایران حمل کند تا بتواند به خرید نفت از تهران با وجود تحریم های آمریکا ادامه دهد.

در ماه ژوئیه سال جاری تمام ۱۷ کشتی نفت‌کش وارد شده به سواحل چین متعلق به شرکت ملی نفت ایران (NITC) بوده است، در حالی که یک ماه قبل از آن، در ماه ژوئن، از ۱۹ تانکر دریایی وارد شده به سواحل چین، هشت کشتی متعلق به شرکت‌های چینی بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *