چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

حیرت جهانیان در شکار آسمانی وزارت اطلاعات؛ وقتی ریگی زمین گیر شد

هر چند خلبان هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مسیر دبی- بیشکک تمایلی برای فرود در ایران نداشت و به اخطارهای پدافند هوایی توجه نمی‌کرد، اما شلیک سیصد تیر اخطار جنگنده‌های نیروی هوایی، این هواپیما را در بندرعباس مجبور به فرود کرد. این آخرین پرواز عبدالمالک ریگی سرکرده تروریست‌های شرق کشور بود.

 باز خبر/ هر چند خلبان هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مسیر دبی- بیشکک تمایلی برای فرود در ایران نداشت و به اخطارهای پدافند هوایی توجه نمی‌کرد، اما شلیک سیصد تیر اخطار جنگنده‌های نیروی هوایی، این هواپیما را در بندرعباس مجبور به فرود کرد. این آخرین پرواز عبدالمالک ریگی سرکرده تروریست‌های شرق کشور بود.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، چهارم اسفند سال ۸۸ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷، دبی را به مقصد بیشکک ترک می‌کند. دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان پس از اقدامات اطلاعاتی به این نتیجه می‌رسند که به احتمال بسیار زیاد ریگی در این هواپیما حضور دارد، بنابراین جنگنده‌های نهاجا از پایگاه نهم شکاری بندرعباس حرکت و در حوالی اصفهان سوخت‌گیری کرده و با قرار گرفتن در مسیر این پرواز، هواپیما را مجبور به فرود می‌کنند. ریگی که با گذرنامه جعلی مسافر این هواپیما شده بود در کمال ناباوری از این هواپیما پیاده تا پس از حضور در دادگاه و اعتراف به جنایاتش، به سزای اعمال خود برسد.

ریگی پس از دستگیری خود به ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی سایر کشورها و تلاش برای ناامن سازی شرق کشور و ترور مقامات کشورمان اعتراف کرد.این تروریست با بیان اینکه« فعالیتهای من در جندالله از روی جهل و سطحینگری بوده است» گفت: به هر طرف قضیه مینگرم حتی در رابطه با ارتباطاتی که با برخی از کشورها داشتیم و در ارتباط با کارهایی که کردیم، همه اینها مبنایشان نوعی جهل بود؛ جهلی که با نفرت توام شده بود و این مسئله عقل و خرد را از کار میاندازد.

ریگی سرکرده گروه تروریستی جندالله در طول چند سال با انجام اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی در شرق کشور به دنبال همراه کردن مردم استان سیستان و بلوچستان با خود بود که اولین و اصلی‌ترین شکست وی در همین رابطه رقم خورد، زیرا مردم این استان هیچگاه از وی حمایت نکرده و با وی همراه نشدند. ریگی هدف اصلی خود از تشکیل گروهک تروریستی جندالله را دفاع از حقوق ملی و مذهبی قوم بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد، اما کشتار تاسوکی و سایر جنایات این گروه تروریستی نشان داد که آنها نه دنبال دفاع از قوم بلوچ بلکه دنبال اهداف شیطانی خود هستند. این گروه تروریستی با لباس مأموران انتظامی و نظامی در منطقه تاسوکی، ایستگاه ایست و بازرسی ایجاد کرد و با متوقف ساختن خودروهای مسئولان محلی و مردم عادی، سرنشینان آن‌ها را پیاده و شماری را در همان منطقه به صورت دست‌بسته، به گلوله بسته و شماری را نیز به گروگان گرفتند. بیشتر قربانیان افراد معمولی بوده‌اند که برای تعطیلات آخر هفته و ایام عید در حال مسافرت بودند. در این حمله تعدادی نوجوانان دانش آموز ۱۳ و ۱۴ ساله نیز به قتل رسیدند.

همین جنایات بود که مردم بلوچ استان سیستان را به این نتیجه رساند که ریگی و همراهانش یک گروهی تروریستی بوده و به دنبال احقاق حقوق آنها نیستند. همراهی نکردن مردم با این گروه تروریستی موجب انزوای این گروه شد به گونه ای که این گروه با همه حمایت مالی و تسلیحاتی که از خارج از کشور کسب کرده بود، هیچ جایگاهی در میان مردم شرق کشور به دست نیاورد. تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور و همراهی مردم با نظام و مسئولان، تلاش‌های ریگی را ناکام گذارد. مردم سیستان و بلوچستان نیز نشان دادند که حقوق خود را از مسیر قانونی و مشروع دنبال کرده و هیچ نسبتی با گروه‌های تروریستی ندارند.

در همین خصوص کارشناس ارشد وزارت اطلاعات در پرونده دستگیری عبدالمالک ریگی برخی ناگفته های دستگیری این شرور تروریست را بازگو کرد.

علی بهمنش با اشاره به اتفاقات منطقه و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی بازخوانی پرونده تروریست معروف عبدالمالک ریگی را لازم برشمرد.

وی با یادآوری اینکه اساس کار در وزارت اطلاعات بازگویی پرونده ها نیست، تاکید کرد: اگر روزی وزارت اطلاعات بخواهد به بازخوانی پرونده های مربوط به عملیات های انجام شده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بپردازد، ده ها پرونده مانند ریگی وجود داد.

بهمنش که به گفته خود سابقه آشنایی اش با گروه‌های تروریستی به قبل از انقلاب باز می گشت یادآور شد که هرگروه تروریستی سبک خود را دارد برخی خود را به وابسته به جنبش ها می‌دانند و برخی دیگر هستند که حتی هدف رسیدن به قدرت و حکومت را ندارند، ولی به واسطه حسن انتقام جویی که درآنها وجود دارد دست به اقدام تروریستی می زنند.

وی در ادامه با مروری بر زندگی عبدالمالک ریگی و فرار وی از ایران به افغانستان در سن ۱۲ سالگی و رشد یافتن در محیطی بسیار خشن از آن به عنوان دلیلی یاد کرد که بعدها این شرور تروریست به حرکت های بسیار خشن تروریستی دست بزند.

بهمنش هم‌چنین به ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی بر فراز آسمان ایران در حالیکه وی قصد سفر به قرقیزستان را داشت اشاره کرد و گفت: هم زمان با سفر عبدالمالک ریگی به قرقیزستان نماینده آمریکا در امور افغانستان به قرقیزستان سفر کرده بود که بعد از دستگیری ریگی بدون اینکه ملاقاتی در آنجا با فردی داشته باشد قرقیزستان را ترک کرد.

وی در ادامه به سختی‌های پیگیری دستگیری عبدالمالک ریگی توسط سربازان گمنام امام زمان با توجه به عدم سکونت وی در ایران اشاره کرد و با اشاره به ویژگی های مردم بلوچستان و مهمان نواز بودن این مردم و ارتباطات خوبی که بین آن‌ها و سربازان گمنام امام زمان برقرار شد آن را در دستگیری ریگی موثر برشمرد.

بهمنش با مروری بر ارتباطات ریگی با برخی کشورهای خارجی و تلاش آن‌ها برای ضربه زدن به ایران از طریق ریگی و اقدامات تروریستی وی خاطر نشان کرد: این رفتار اشتباهی است که در حال حاضر نیز برخی کشورها با ایجاد داعش آن را تکرار کردند . اتفاقات پاریس نتیجه عملکرد نادرست برخی از همین کشورها است.

وی به مرور نوع رفتار تیم متبوع اش با ریگی بعد از دستگیری وی پرداخت و با یادآوری روحیه خشن که تروریست ها از آن برخوردار هستند گفت: برای اینکه تروریست ها را وادار به همکاری کنیم باید آنها را به زندگی عادی بگردانیم و در مورد ریگی نیز ما چنین رفتاری را در پیش گرفتیم.

بهمنش با انتقاد از برخی تندروهای مذهبی آن را در ظهور تروریست هایی مانند ریگی موثر دانست و یادآور شد: البته نباید فراموش کنیم که ریگی هیچ‌گاه در بین مردم پایگاهی نداشت.

وی در پایان از تلاش ارتش، نیروی هوایی و تمام اعضای جامعه اطلاعاتی که در پروژه دستگیری ریگی همکاری داشته اند تشکر کرد.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *