چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

قیمت مسکن کمتر از از نرخ تورم رشد داشته است !

هر چند کاهش قیمت مسکن می‌تواند به نفع مصرف کننده ها باشد اما در بلند مدت می تواند باعث کاهش تولید مسکن گردد .

بازخبر / طبق آخرین گزارش های رسمی وزارت راه و شهرسازی،  قیمت مسکن در سال جاری در هر متر متربع حدود ۸ درصد افزایش یافت که این افزایش قیمت از سویی نمی‌تواند برای متقاضیان مسکن نگران کننده باشد چرا که حول نرخ تورم است و از سویی دیگر علامت مثبتی است برای ورود دوباره سرمایه گذاران به حوزه مسکن و افزایش تولید.
 هر چند که قاعده بازار این است که در دوره رکود افزایش قیمت‌ نباشد ، اما بازار مسکن از این قاعده مستثنی است .
 عباس آخوندی،  وزیر راه و شهرسازی بازار مسکن دراین باره گفت ؛ این قابلیت و کشش وجود دارد که حتی در دوره رکود دچار گرانی به وجود بیاید ، لیکن با اعمال سیاست کاهش معاملات سفته بازانه،  جلوی افزیش قیمت ها در بازار گرفته شده است .

البته خطر دیگری می‌تواند بازار را در دوره کاهش قیمت‌ها تهدید کندو آن خروج سرمایه‌گذاری در بازار می باشد که مسئولان هم این هشدار را داده بودند.

چندی پیش حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود:  هر چند کاهش قیمت مسکن می‌تواند به نفع مصرف کننده ها باشد اما در بلند مدت  می تواند باعث کاهش تولید مسکن گردد .

با افزایش تولید، عرضه هم متناسب با تقاضا افزایش می‌یابد و این می تواند تعادل قیمتی را به بازار برگرداند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *