چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

سلام ایران به رشته‌های المپیکی یخی – بزرگترین آیس رینک خاورمیانه در کیش افتتاح می‌شود

مراحل احداث بزرگترین و مدرن ترین«آیس رینک» یا زمین بازی اسکی روی یخ کشور در خاورمیانه به اتمام رسیده و این طرح به زودی افتتاح می‌شود.

بازخبر/«امید کشتکار» مدیر اجرایی پروژه آیس رینک کیش روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه در تلاش برای شناساندن ظرفیت‌های کیش هستیم، گفت: هدف اصلی ما علاوه بر ایجاد محیطی شاد و تفریحی برای استفاده عموم مردم، ایجاد ارزش افزوده برای جزیره کیش و مطرح کردن آن در سطح بین المللی است.

وی در رابطه با ایده اجرای طرح آیس رینک در جزیره کیش، اظهار کرد: به دلیل قرار گیری در اقلیم گرم، راه اندازی مرکزی برای انجام ورزش‌های المپیکی و بازی‌های سرگرمی که تداعی کننده سرما و یخ باشد، یک جاذبه منحصر به فرد در منطقه محسوب می‌شود.

«کشتکار» اضافه کرد: در اجرای این طرح سعی بر آن شد که در کنار فضای ورزشی استاندارد برای میزبانی از رویدادهای بین المللی، یک فضای تفریحی کم نظیر نیز برای بهره مندی عموم مردم ایجاد شود؛ اتاق برف، سالن کنسرت و سرسره‌های یخی تنها بخشی از فضای تفریحی ایجاد شده در قالب طرح آیس رینک میکامال کیش است.

وی ادامه داد: شرایطی در این طرح ایجاد شده که کودکان می‌توانند در گرم ترین فصول سال، برف را لمس و علاوه بر بازی‌های برفی از امکاناتی چون اسکیت روی یخ و هاکی استفاده کنند.

مدیر اجرایی پروژه آیس رینک کیش در رابطه با سالن کنسرت یک هزار نفری این طرح، بیان کرد: کمبود یک سالن کنسرت با استانداردهای جهانی همواره در جزیره کیش احساس می‌شد که در همین راستا زمین احداث شده برای بازی‌های یخی به گونه‌ای طراحی شده که به صورت کاملا اتوماتیک در عرض ۲۴ ساعت به یک سالن کنسرت با قابلیت‌های به روز جهانی تبدیل می‌شود.

صندلی‌های این سالن توسط شرکتی ساخته شده که طراحی صندلی‌های ایرباس را برعهده دارد؛ این صندلی‌ها کاملا ضد حریق و استانداردهای روز جهانی را دارا است.

وی ادامه داد: با وجود تبدیل زمین یخی به سالن کنسرت، دمای این سالن دقیقا ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود و مراحل نصب و جمع آوری صندلی‌های آن کاملا به صورت اتوماتیک انجام می‌شود؛ کف پوش این سالن نیز هیچ آسیبی به یخ زیرین وارد نمی‌کند و کاملا عایق است.

«کشتکار» در رابطه با صندلی‌های منحصر به فرد سالن کنسرت این مجموعه، گفت: صندلی‌های این سالن توسط شرکتی ساخته شده که طراحی صندلی‌های ایرباس را برعهده دارد؛ این صندلی‌ها کاملا ضد حریق و استانداردهای روز جهانی را دارا است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به طراحی مجموعه آیس رینک کیش شده است، افزود: سعی بر آن شده تا طراحی به گونه‌ای باشد که حس سرما را به مخاطب القا کند.

اما در ادامه «کشتکار» در پاسخ به نحوه تامین انرژی این مجموعه که سوال تعدادی از خبرنگاران بود، اظهار کرد: دستگاه‌ها یخ ساز انرژی بالایی نیاز دارند و برای تامین برق آن، ۲ ترانس یک هزار و ۶۰۰ مگا ولت آمپری تهیه شده و انرژی مصرفی از این طریق تامین می شود.

وی با بیان اینکه برای استفاده از انرژی سبز محدودیت‌هایی وجود دارد، ادامه داد: انرژی مورد نیاز بسیاری از تکنولوژی‌ها را نمی‌توان از طریق انرژی سبز تامین کرد؛ اما در مجموعه آیس رینک کیش از تکنولوژی‌های به روزی استفاده شده که مصرف انرژی را به شدت کاهش داده است؛ به طور مثال در بحث هواساز از سیستم بازیافت حرارتی استفاده شده که بهترین نوع آن می‌باشد و مصرف فوق العاده پایینی دارد؛ ساندویچ پنل‌های مخصوص با ضخامت بالا و پرده‌های ۲ جداره عایق استفاده شده در این مجموعه، فضا را کاملا ایزوله کرده و نقش بسزایی در مصرف انرژی دارد. شرایط به گونه‌ای است که متخصصان این حوزه معتقدند به دلیل مصرف کم انرژی، می‌توان تجهیزات این طرح را در قالب انرژی سبز نیز تعریف کرد.

مدیر اجرایی پروژه آیس رینک کیش اضافه کرد: در قالب این طرح ۷۵ کیلومتر لوله گذاری در سطح زمین انجام شده و تجهیزات برف ساز از آخرین تکنولوژی روز دنیا به شمار می‌روند.

وی همچنین در رابطه با قابلیت برگزاری انواع مسابقات ورزشی روی یخ در این مجموعه، بیان کرد: آمادگی آن را داریم تا میزبان تمامی رشته‌های ورزشی روی یخ المپیکی باشیم؛ زمین یخی میکامال استانداردهای جهانی برای میزبانی از مسابقات هاکی رو یخ را دارد؛ به دلیل عدم وجود زمین مناسب، برخی رشته‌های پر طرفدار ورزشی زمین‌های یخی همچون «کرلینگ» نیز در ایران وجود نداشت که آیس رینک میکامال شرایط لازم برای ایجاد این رشته‌های ورزشی را مهیا کرده است.

«کشتکار» همچنین از آمادگی میکامال برای میزبانی از رویدادهای بین المللی ورزشی، آموزشی و دوره‌های داوری و مربی‌گری رشته‌های روی یخ خبرداد.

قیمت به روز سه هزار میلیارد ریالی آیس رینک کیش

وی با اعلام اینکه تا کنون ۱۳ میلیون یورو فقط در بخش آیس رینک سرمایه گذاری شده است، گفت: قیمت به روز تمام شده این طرح بیش از سه هزار میلیارد ریال است.

مدیر اجرایی پروژه آیس رینک کیش همچنین به استانداردهای بالای ایمنی در این طرح اشاره کرد و مدعی شد که کلیه استانداردهای بین المللی ایمنی اعم از سازمان آتش نشانی و نظام مهندسی ایران اخذ شده است و هیات مدیره حساسیت ویژه‌ای در رعایت مباحث ایمنی به کار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم که طراحی آیس رینک کیش کاملا توسط متخصصان ایرانی انجام شده و تجهیزات آن نیز به دلیل نبود محصولات مشابه تولید داخل از کشورهای ایتالیا، ترکیه، امارات، آلمان، بلژیک و فرانسه خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، ایجاد زیرساخت‌های مهم گردشگری همچون مدرن‌ترین و بزرگترین پایانه فرودگاهی کشور توسط سازمان منطقه آزاد کیش، نقش بسزایی در ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه داشته است.

مجموعه آیس رینک کیش در ابعاد ۳۰ در ۶۰ متر دارای استانداردهای روز بین المللی است و علاوه بر ظرفیت ورزشی، در بخش تقریحی نیز به بازه سنی ۲.۵ سال به بالا خدمات لازم را ارائه می‌دهد و یک مجموعه کامل برای خانواده‌ها خواهد بود.

یکی از موارد منحصر به فرد این طرح، احداث آن در طبقه چهارم میکامال در زمینی به متراژ یک هزار و ۸۰۰ مربع است که به هیچ وجه سرمای تولیدی را به طبقات پایین منتقل نمی‌کند./ایرنا

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *