چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

شغل‌های پردرآمد در کانادا کدامند؟

با افزایش نرخ ارز در کانادا خیلی از ایرانیان به دنبال کار در کانادا هستند. برای اینکه در کانادا شغل پردرآمد داشته باشید لازم نیست حتما مدرک دانشگاهی داشته باشید. شما می‌توانید به شکل یک مکانیک، بنا، آرایشگر هم در این کشور کار کنید. در این کشور مشاغل زیادی وجود دارند که هر کدام از درآمدهای خوبی برخوردار هستند.

بازخبر/اکثر این مشاغل که در این مقاله بیان می‌کنیم، از جمله شغل‌های مورد نیاز کشور کانادا هستند. برخی از این مشاغل نیازمند مدرک دانشگاهی بوده‌اند و برخی نیاز به این مدرک ندارند و تنها با داشتن سابقه و مهارت می‌توانید در این کارها مشغول شوید. در ادامه شغل‌های پردرآمد در کانادا را معرفی خواهیم کرد.

مشاغل بدون مدرک دانشگاهی در کانادا

خیلی از مشاغلی که بدون مدرک دانشگاهی راه اندازی می‌شوند، نیز پر درآمد هستند که در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

آتش نشانی

با مدرک دیپلم می‌توانید وارد این شغل شوید و باید دوره‌های مربوط به کمک‌های اولیه را نیز گذرانده باشید. به علاوه باید در آزمون تست بینایی و آمادگی جسمانی هم پذیرفته شوید و داشتن گواهینامه نیز از الزامات آن است.

رانندگان حمل و نقل برون شهری

رانندگان کامیون در این کشور درآمد بالایی دارند و به دلیل اینکه در کانادا این شغل محبوبیت ندارد، این کشور نیاز زیادی به آن دارد.

مدیر ساخت

درآمد مدیر ساخت نیز بالا است. جهت اشتغال در این صنعت به دو سال سابقه کار نیاز است.

طراحان و توسعه دهندگان سایت

کانادا در حوزه تکنولوژی پیشرفت‌های زیادی کرده و کسی که می‌خواهد در این بخش اشتغال کند باید دو سال سابقه داشته باشد.

مدیر فروش محصولات یدکی

 مدیر فروش محصولات یدکی در مورد تعمیرات خودرو تخصص دارد و می‌داند که چه کالایی را در فروشگاه عرضه کند. او به محصولات نمایندگی نیز رسیدگی می‌کند و هر چه تجربه بیشتری داشته باشد حقوق بالاتری دریافت خواهد کرد.

مدیر فروش

 مدیر فروش نیز درآمد بالایی داشته و بدون مدرک دانشگاهی نیز می‌تواند کار کند. هر چه سابقه بیشتری داشته باشد درآمد بیشتری می‌گیرد و اگر کارش خوب باشد تشویقی نیز به او تعلق می‌گیرد.

لوله کش

اشتغال در کار لوله کشی نیازمند داشتن مدرک دیپلم است و علاوه بر آن لوله کش باید ۵ سال سابقه شاگردی داشته باشد.

جوشکار

جوشکار در این کشور درآمد خوبی داشته و جهت کار در این حوزه باید مدرک دیپلم داشته باشد.

مکانیک

از جمله مشاغل پردرآمد است که بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی می‌توان وارد این کار شد.

آشپز

سرآشپز و آشپزان حرفه‌ای در این کشور درآمد بالایی دارند و جهت مشغول شدن به این کار باید سابقه و مهارت داشت.

آرایشگر

درآمد آرایشگر نیز در کانادا بالا است. برای ورود به این کار باید سابقه و مهارت داشت.

پردرآمدترین شغل در رشته پزشکی

رشته پزشکی در کانادا از درآمد خوبی برخوردار است و در این کشور تربیت و تحصیل پزشکان بسیار سخت گیرانه صورت می‌گیرد. همچنین به دلیل سخت بودن پروسه دریافت مدرک پزشکی در آنجا، بسیاری از شهروندان آن برای گرفتن این مدرک وارد دانشگاه‌های دیگر کشورها می‌شوند. با وجود این سختگیری‌ها، دانشگاه‌های کانادا پزشکان متبحر و زبانزدی را پرورش می‌دهند. درآمد پزشکی بالا است و بسته به هر استانی میزان این درآمد متفاوت خواهد بود.

شغل‌های پردرآمد در حوزه کسب و کار

تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک در کانادا درآمد بالایی دارند. این کشور به سبب مدیریت سرمایه، سیستم بانکی و بیمه قوی، حجم بالای دارایی و اقتصاد پیشرفته، در حوزه خدمات مالی بسیار موفق عمل کرده است. هم اکنون شهرهای ونکوور، تورنتو، مونترال و کلگری مراکز مهم امور مالی در دنیا هستند. مشاغل پردرآمد در این کشور در این حوزه شامل تحلیلگر امور مالی، مدیریت مالی، سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری و مدیریت بانکی هستند. در حوزه‌های بیمه، بانک، کمپانی‌های سرمایه گذاری، سازمان‌های خصوصی، شرکت‌های بیمه و سازمان‌های دولتی فرصت‌های شغلی زیادی فراهم شده است. در ایالات ساسکاچوان و انتاریو شغل‌های مدیران بانکداری و کمپانی‌های سرمایه‌گذاری و اعتباری درآمدهای بالایی دارند. همچنین در تمام ایالات اشخاص متخصص منابع انسانی درآمد بالایی دارند. دیگر مشاغل پردرآمد در این بخش بازاریابی، تبلیغات و مدیر فروش هستند و در دانشگاه بریتیش کلمبیا حقوق این صنف‌ها بالاتر است.

شغل پردرآمد در حوزه آموزش در کشور کانادا

در بخش آموزش، درآمد دبیران بسیار بالا است، زیرا این کشور اهمیت زیادی به رشد کودکان و نوجوانان می‌دهد. لذا معلمانی که روحیه مدیریتی و مشورتی خوبی دارند می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند.

درآمد رشته‌های حقوقی در کانادا

جهت دریافت پروانه وکالت، وکیل باید تحصیلات تکمیلی داشته باشد. به دلیل متفاوت بودن حوزه قضایی این کشور با حوزه قضایی کشور ما، بهتر است در خود کشور کانادا تحصیلات این رشته را آغاز کنید تا راحت‌تر بتوانید در این زمینه کار کنید.

مشاغل پردرآمد در حوزه تکنولوژی در کانادا

کانادا به دلیل اینکه در حوزه تکنولوژی پیشرفته‌های چشمگیری داشته برای مشاغل مربوط به آن بازار شغلی خوبی فراهم کرده است. در این کشور بیش از ۳۷ هزار کمپانی در زمینه تکنولوژی و ارتباطات فعالیت دارند. برخی از این مشاغل درآمد بالا عبارتند از

مدیریت سیستم‌های اطلاعات و کامپیوتر: این شغل پر متقاضی و پردرآمد است و مسئولیت آن نظارت بر شیوه کار، مدیریت گروه، تحلیل سیستم‌های مختلف و سیاست‌گذاری است.

طراح و مهندس نرم افزار: طراح و مهندس نرم افزار باید این توانایی را داشته باشد که طراحی، تست، تولید و عیب‌یابی برنامه‌ها را عهده دار شوند.

تحلیلگر یا مشاور سیستم‌های اطلاعاتی: در این شغل در ارگان‌های دولتی و خصوصی می‌توانید مشغول به کار شوید. در این سمت کار طراحی، مسئول خرید، ارائه مشاوره و تولید را عهده دار خواهید بود. همچنین ممکن است در قسمت مرتبط با مدیریت استراتژی، امنیت و سیاست‌های سیستم اطلاعات فعالیت داشته باشند.

برنامه نویسی: برنامه‌نویس در تکنولوژی به درک و مهارت بالایی نیاز دارد و کار او نوشتن کدهای پیچیده، ارائه گزارشات و بهینه سازی کدهای نرم افزارها است.

متخصص شبکه‌های کامپیوتر: متخصص شبکه‌های کامپیوتری در کمپانی‌های فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند و درآمد بالایی دارد. این شغل دشواری‌های خاص خود را داشته و مواظبت از شبکه‌های داخلی و خارجی از وظایف آن است.

طراح گرافیک: کار طراح گرافیک طراحی اعلامیه ها، پوستر و کارت ویزیت است.

درآمد مشاغل مهندسی در کانادا

یک مهندس وظیفه طراحی، تصویرسازی، نظارت، ساخت، بهره برداری و نگهداری پروژه‌ها را بر عهده دارد. از دیگر مشاغل مهندسی تکنسین ساخت و ساز، مهندس معمار، مهندس حمل و نقل، مهندس مکانیک، مهندس ارشد عمران، مهندس سازه، مهندس بازرسی و نظارت، مهندس ژئوتکنیک و پروژه هستند.

درآمد مشاغل حسابداری و مالی

کارشناس حسابداری از مشاغل پردرآمد است که شامل شغل‌هایی مانند کارشناس حسابداری، ناظر مالی و حسابداری، تحلیلگر کسب و کار، حسابرس خارجی، تحلیلگر مدیریت ریسک و تحلیلگر مالی می‌شود.

این مشاغل پردرآمد در حوزه فروش و بازاریابی در کانادا پویا هستند، لذا دیگر صنایع توان رقابت با آن‌ها را ندارند و این نشان دهنده رشد بسیار زیاد حوزه تجارت است. این رشد گسترده سبب شده تا فرصت‌های شغلی و درآمد در این قسمت از بازار افزایش پیدا کند. مشاغل مربوط به این حوزه عبارتند از: مدیر فروش تبلیغاتی، متصدی حسابداری، مدیر فروش خارجی، مدیر کسب و کار و توسعه، متخصص فروش، مدیر فروش مستقیم و مدیر بازاریابی.

عوامل موثر بر میزان درآمدها در کانادا

در کانادا هر شغلی درآمد متفاوتی دارد و حتی در یک شغل یکسان برای هر فرد بسته به فاکتورهای مختلف درآمد متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. در ادامه در مورد فاکتورهای موثر بر میزان درآمدها صحبت می‌کنیم:

  • سطح تحصیلات، تجربه و آموزش که برای شغلی خاص لازم است.
  • فرادی که حرفه و تجربه‌ای مانند شما یا برتر از شما داشته و توان رقابت با شما را دارند.
  • عادت کاری مانند قابل اطمینان بودن، پشتکار، وفاداری و غیره
  • سابقه کار، میزان مهارت و کیفیت انجام کار
  • نرخ ارز در کانادا، وضعیت اقتصاد و توجه به رشد یافتن کسب و کارها
  • قوانین ایالتی یا فدرال مانند مشخص کردن میزان کمترین دستمزد
  • سودآوری و پیروزی کمپانی یا ارگان خاص که در حال کار با آن هستید.
  • محل کار و زندگی شما و وضعیت بازار کار در آن محل

سخن پایانی

مشاغل زیادی در کانادا هستند که این مشاغل یا با تحصیلات عالیه بدست می‌آیند یا بدون مدرک می‌توان با آن‌ها کسب درآمد کرد. اگر نیاز به مدرک دانشگاهی نداشته باشند، مسلما نیاز به سابقه کاری، مهارت و گذراندن دوره‌ای خاص دارند. به طور کل در کانادا با داشتن شغلی می‌توانید درآمد خوب و زندگی باکیفیتی داشته باشید. درآمد این مشاغل نیز بسته به فاکتورهای مختلفی مانند مدرک تحصیلی، سابقه کاری، منطقه مشغول به فعالیت و غیره متفاوت است. مثلا هر چه سابقه کاری بیشتر باشد درآمد نیز بالاتر خواهد بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *