چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

مهمترین رویکردِ ۷۰ «خانه‌ محیط زیست» هرمزگان، فرهنگ‌سازی است.

رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: فرهنگ‌سازی و انسجام فکری و عملی و افزایش مطالبه‌گری مهمترین محور فعالیت و رویکرد ۷۰ خانه‌ محیط زیست هرمزگان است.

بازخبر/مطهره عابدینی : نخستین خانه محیط زیست هرمزگان سال گذشته و همزمان با روز جهانی تالاب‌ها (۱۳بهمن) با هدف مردمی‌سازی فعالیت‌های زیست محیطی راه‌اندازی شد و در این مدت تعداد آنها به ۷۰ خانه رسیده است.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی خانه های محیط زیست هرمزگان نهادهای مختلفی همکاری داشته و زمینه ساز گستردگی آنها شده اند که می توان به همراهی آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل امور کتابخانه ها، دانشگاه هرمزگان، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون مساجد، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، سازمان سما، فرودگاه بندرعباس، سازمان‌های مردم نهاد، اداره ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت آفتاب اشاره کرد.

وی ادامه داد: ارزیابی ها نشان می دهد از ۷۰ خانه محیط زیست یاد شده، ۴۱ فعالیت ۴۱ خانه در سطح “خیلی خوب” است.

این مسئول برگزاری کارگاه‌ها، برنامه های نمادین مانند پاکسازی ساحل و طبیعت و توزیع کیسه های پارچه ای جایگزین پلاستیک را بخشی از برنامه های اجرا شده خانه های محیط زیست در راستای آموزش و فرهنگ سازی اعلام کرد.

عابدینی از راه‌اندازی سامانه خانه های محیط زیست به عنوان یکی از برنامه های در دست اجرا نام برد و اضافه کرد: با راه‌اندازی این سامانه امکان آموزش های مجازی به صورت وبینار و برخط فراهم می شود و برنامه هایی مانند مسابقات و جشنواره های محیط زیستی در آن پیش بینی شده که در مجموع به مدیریت جامع خانه های محیط زیست کمک می کند.

رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان خاطرنشان کرد: در شیوه نامه خانه های محیط زیست بستر قانونی برای استفاده از کمک های خیران، صنایع و بخش های مختلف پیش بینی شده که استفاده از این ظرفیت ها نقش مهمی در کیفیت بخشی به فعالیت این خانه های نوبنیاد دارد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *