چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

بی نیازی از واردات بنزین با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس

وزیر نفت گفت: با بهره برداری کامل از طرح واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور از واردات بنزین بی نیاز می شود.

بازخبر به نقل از بیژن نامدار زنگنه امروز در آیین بهره برداری رسمی از واحد تقطیر فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس که در بندر عباس با حضور معاون اول رئیس جمهوری انجام شد، گفت: این طرح ملی جزء اولویت های کشور است که با بهره برداری کامل از آن کشور از واردات بنزین بی نیاز می شود.
وی افزود: با جدیت و پیگیری وزارت نفت و همه سهامداران و حمایت دولت به زودی شاهد بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه با تولید روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین یورو ۴، ۴ و نیم میلیون لیتر گازوئیل یورو۴ ، روزانه یک میلیون لیتر نفت سفید یورو ۴ و یک میلیون و ٣٠٠هزار لیتر گاز مایع (ال‎پی‎جی) یورو ۴ خواهیم بود.
زنگنه گفت: با ظرفیت تولید روزانه ٣۶ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ۴ و ۵ مجموع تولید بنزین در کشور به بیش از ١٠٠ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.
وزیر نفت اعلام کرد: فرآورده‎های تولیدی این پالایشگاه همه استاندارد یورو ۴ و ۵ خواهند داشت و با تکمیل این پالایشگاه ایران به جرگه صادر کنندگان بنزین می پیوندد.
وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه تا پایان امسال بقیه فازها به ترتیب به فاصله هر ۶ ماه وارد مدار تولید می شود و تا پایان سال ٩۶ شاهد بهره برداری از کل این طرح در صورت تأمین مالی و رفع مشکلات خواهیم بود.
پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *