چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

سفیر آمریکا در امارات: آمریکا مهمترین بازیگر سیاست خارجی خاورمیانه است

سفیر ایالات متحده آمریکا در امارات متحده عربی ادعا کرده که آمریکا مهم‌ترین بازیگر سیاست خارجی در خاورمیانه است.

بازخبر/«مارتینا استرانگ»، سفیر ایالات متحده در امارات متحده عربی، معتقد است بدون تردید، آمریکا مهم ترین بازیگر سیاست خارجی جهان در غرب آسیا است.

اظهارات استرانگ در حالی مطرح می‌شود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا سال گذشته عربستان سعودی و متحدانش را تحت تاثیر عواقب کاهش تولید نفت اوپک که بر خلاف میل واشینگتن بود، تهدیدات جدی کرد.
با این حال اکنون دولت بایدن به طور قابل توجهی در مورد روند کاهش تولیدات اوپک پلاس، حتی زمانی که قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه هم افزایش پیدا کرد، سکوت کرده است.

ایالات متحده به دنبال ایجاد اقدامی موثر برای برقراری موازنه‌ای ظریف در منطقه غرب آسیا است در شرایطی که بر عادی سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی فشار می‌آورد، برای ایجاد این موازنه تلاش بسیاری می کند. در کنار این موارد بایدن سعی می‌کند تا به نفوذ فزاینده چین در خاورمیانه هم پاسخ خوبی دهد.

تلاش بایدن در حالی انجام می‌گیرد که عربستان سعودی به تازگی پس از احیای مجدد روابطش با ایران از طریق میانجیگری‌های پکن و دریافت دعوت‌نامه جهت پیوستن به ائتلاف کشورهای عضو بریکس ، نشانه‌هایی مبنی بر تمایل به حرکت به سمت روسیه و چین را از خود بروز داده است.

استرانگ در پاسخ به این سوال خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز که آیا آمریکا همچنان به عنوان مهمترین بازیگر سیاست خارجی در منطقه باقی مانده است یا خیر عنوان کرد: قطعا همین طور است. من هیچ شکی در این مورد ندارم. رهبری بی چون و چرای ما در هر منطقه ای از جهان آشکار است و این موضوع در خاورمیانه هم برقرار است.

به گفته سفیر ایالات متحده در امارات، آمریکا در حال همکاری بسیار نزدیک با امارات متحده عربی و سایر شرکای منطقه ای خود جهت پیشبرد اولویت‌های اصلی امنیت ملی و همچنین اولویت‌های اقتصادی‌اش است.

استرانگ اینطور عنوان کرده است که هنگامی که صحبت از امنیت می‌شود، جو بایدن یک چشم انداز بسیار مثبت و قوی برای همکاری آمریکا با منطقه ارائه کرده است. چشم‌اندازی که مبتنی بر دیپلماسی بوده و بر پایه بازدارندگی و تنش‌زدایی و البته ایجاد رونق و رفاه است.

به گفته وی این روند به مدت ۵۰ سال است که در کشور امارات از سوی آمریکا پیش برده می‌شود و آمریکا همچنان مشتاق پیشبرد این کار طی سال‌های آینده است. استرانگ مهم ترین وجه تمایز مشارکت آمریکا با امارات متحده عربی را هم «آینده نگری» دو کشور عنوان کرده است.

قرار است امارات متحده امسال از تاریخ ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر میزبان کنفرانس آب و هوایی باشد. در این راستا هم سفیر آمریکا در این کشور بر لزوم تداوم همکاری های دو کشور در زمینه پاسخ به بحران آب و هوایی تاکید کرده است./فارس

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *