چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول
مشاور وزیر راه و شهرسازی؛

هرمزگان در واگذاری زمین «طرح جوانی جمعیت» پیشگام است

مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن با اشاره به آغاز واگذاری زمین ۹۹ ساله روستایی در هرمزگان، گفت: شرایط آماده‌سازی و الحاق زمین در این استان سخت است اما با اقداماتی که مدیران داشته‌اند هرمزگان جزو استان‌های پیشرو در زمینه واگذاری زمین «طرح جوانی جمعیت» به متقاضیان است.

بازخبر/جواد سادات فیرزنی یکشنبه شب ضمن اشاره به اینکه رویکرد جدیدی در وزارت راه و شهرسازی آغاز شده که واگذاری زمین در روستاهایی دارای شرایط واگذاری به صورت اجاره ۹۹ ساله است، تصریح کرد: این کار در استان هرمزگان نیز آغاز شده است و جزئیات آن را در آینده خواهیم شنید.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن بیان کرد: این اثر خود را بر قیمت مسکن که مهم‌ترین کالای اساسی امروز مردم هرمزگان است، خواهد گذاشت.

مسوولان به صورت میدانی با مشکلات مردم درگیر شوند

سادات فیرزنی اظهار کرد: نیاز است به این حوزه‌ها ورود کنیم و از سایر همکاران خود در بخش‌های دیگر به‌خصوص حوزه‌های سیاستگذاری دعوت می‌کنیم به صورت میدانی با مشکلات مردم درگیر شوند.

وی ادامه داد: می‌طلبد که سایر حوزه های کشور که تصمیمات آن‌ها بر بازار مسکن، این کالای حیاتی و اساسی کشور تاثیر دارد، وارد عمل شده و از مردم بپرسند پاکت سیمانی که بورس کالا گفته فلان قیمت است را با همان مبلغ تهیه می‌کنند یا با قیمت چند برابری تهیه می‌کنند.

مدیریت از راه دور پاسخگو نیست

مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن بیان کرد: در این دولت، رئیس جمهور مرد میدان عمل بوده و از همه مدیران و مسوولان نیز خواسته تا مسائل را به صورت میدانی برطرف کنند، بنابراین سبک‌ مدیریتی که مسوول در تهران بنشیند و تصمیم بگیرد، پاسخگو نیست.

سادات فیرزنی یادآورشد: این روش که از تهران مدیریت کنیم و پیگیری میدانی نداشته باشیم و تصمیمات موثر بر زندگی میلیون‌ها افراد بگیریم، اشتباه است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن همچنین گفت: قیمت سیمان و فولاد از بهار سال ۱۳۹۱ تا بهار ۱۴۰۲، براساس آمار مرکز آمار ایران بیش از ۲ هزار درصد افزایش داشته است، این افزایش قیمت با چه مدلی رخ داده است؟ چرا باید قیمت کالایی که در داخل کشور و با انواع یارانه‌ها همچون برق و گاز یارانه‌ای و نیروی انسانی ارزان تولید می‌شود، اینگونه باشد.

وی ادامه داد: عرضه فولاد در کشور در چندماه اخیر روند افزایشی داشته و بیش از نیاز بازار نیز عرضه شده است، از طرفی نیز قیمت جهانی فولاد رو به کاهش بوده اما قیمت این کالا در داخل کشور نه تنها ثبات نداشته بلکه در برخی بازه‌های زمانی شاهد افزایش آن بوده‌ایم.

بیشتر زمین‌ها در قشم به صورت یک طبقه واگذار شده است

سادات فیرزنی در خصوص واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در هرمزگان گفت: رویکرد ما در رابطه با زمین این است، در جاهایی که امکان واگذاری زمین برای ساخت واحد مسکونی به صورت یک طبقه و با طبقات پایین‌تر وجود دارد، این کار انجام شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن خاطرنشان کرد: برای نمونه اغلب زمین‌ها در جزیره قشم به صورت ویلایی یک طبقه واگذار شده است و در خصوص شهر بندرعباس باتوجه به اینکه باید طبق آیین نامه‌ها عمل کرد و ارزش زمینی که واگذار می‌شود هم مدنظر باشد و عدالت داشته باشیم، نگاه مولدسازی به این زمین‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: بنابراین رویکرد این است که این زمین‌ها با نگاه مولدسازی برای اتمام طرح‌هایی نظیر مسکن مهر و غیره مولد شود.

رویکرد واگذاری زمین برای منازل یک طبقه است

سادات فیرزنی گفت: اما آنجا که امکان وجود داشته باشد و بتوان واحدهای یک طبقه در اختیار مردم قرار دهیم، این کار را انجام می‌دهیم، برای نمونه در بیشتر مناطق استان یزد زمین‌ها برای مسکن یک طبقه و برخی جاها که این امکان وجود نداشته ۲ تا سه طبقه اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه در هرمزگان نیز رویکرد احداث مسکن‌ یک طبقه متناسب و سازگار با فرهنگ مردم است، گفت: در مناطقی که با محدودیت زمین و یا اینکه ارزش زمین چشم‌گیر است به سمت ساخت مسکن با طبقات بیشتر حرکت کرده‌ایم./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *