چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

تبدیل شدن جنوب قشم به مرکز اصلی سوخت‌رسانی در منطقه/محسوس بودن رشد بانکرینگ ایران پس از برجام

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در آینده مطمئن باشید جنوب قشم مرکز اصلی سوخت‌رسانی در منطقه خواهد بود که پس از برجام اقداماتی در حال انجام است.

 ّباز خبر,مهدی نوفرستی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس اظهار کرد: توسعه پایدار یک بحث اصلی در صنعت کشتیرانی است، باید بتوانیم از محیط‌زیست خود بهینه استفاده کنیم و از آن برای نسل آینده حفاظت کنیم.

 این مقام مسئول ادامه داد: تأثیرات کشتیرانی بر محیط‌زیست شامل تأثیرات هوایی، دریایی و حشرات است و اقدام دولت‌ها در مقابله با آسیب‌های زیستی کشتی‌ها تا جایی است که هزینه آن را به‌صرفه بدانند و امکان دارد تکنولوژی مناسب آن وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: IMO حدود ۴۰ مورد را برای سیستم بالاس واتر مورد تأیید قرار داده است، برخی از کشتی‌ها آب توازنشان جابه‌جا می‌شود و ممکن است برخی گونه‌ها را به دریای ما راهی کنند، خیلی از این حوادثی که اتفاق افتاده است تأثیرات بد اقتصادی داشته باشد که در کشور ما نیز کشند قرمز از آب توازن به وجود آمده است.

نوفرستی افزود: تقریباً چند سالی است که در منطقه خلیج‌فارس برحسب دستور عملی برخی کشتی‌هایی که از جاهای مشکوک می‌آیند را مورد بازرسی قرار می‌دهیم که البته توجه ما بر ویروس‌ها و بیماری‌ها است.

وی بیان کرد: از گذشته کشتی‌ها ناقل برخی ویروس‌ها و بیماری‌ها بودند، همیشه کشتی علاوه بر اینکه یک فرصت تجاری است در کنارش حاشیه‌هایی دارد که همه افراد متولی باید این موضوعات را رصد کنند و اقداماتی را انجام دهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: باید به این موضوعات توجه ویژه‌ای شود که یک کانتینر کمک اقتصادی خوبی را به کشور می‌کند امکان دارد کشاورزی ما را در سالیان بعد با ورود ویروس و بیماری تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: آلودگی هوایی که کشتی متصاعد می‌کند می‌تواند به دلیل بدکار کردن موتور آن کشتی یا کیفیت سوخت کشتی باشد که کیفیت سوخت هم‌اکنون تابع قوانین است و در سال گذشته ۱۰ مورد و امسال نیز ۱۰ مورد توقیف کشتی‌هایی را داشته‌ایم که باعث آلودگی هوا می‌شدند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: کشور ما و عربستان از مقام‌های نهم و دهم در تولید گازهای گلخانه هستند و خلیج‌فارس ۳۵ درصد کل آلودگی آب‌های زمین را دارد و اگر توسعه پایدار را جدی نگیریم امکان خطراتی برای موجودات آبزی ما و محیط‌زیست دریایی است.

وی بابیان اینکه در آینده مطمئن باشید جنوب قشم مرکز اصلی سوخت‌رسانی در منطقه خواهد بود که پس از برجام اقداماتی در حال انجام است افزود: اکثر سوخت‌هایی که در بندر فجیره به فروش می‌رسد از ایران تأمین می‌شود که سوخت هر کشوری شناسنامه‌دار است ولی در فجیره این سوخت را دست‌کاری می‌کنند تاکسی متوجه نشود سوخت ایران است.

نوفرستی تصریح کرد: سوخت ایران کیفیت خوبی دارد به همین منظور مشتریان خوبی را نیز دارد که آینده صنعت بانکرینگ در محل جنوب قشم بهترین محل برای سوخت‌گیری است به‌طوری‌که در شرق عمان سه ماه از سال طوفان مداوم داریم و مسلماً جنوب قشم می‌تواند بهترین مکان برای توسعه این صنعت باشد.

وی در پایان گفت: آینده بانکرینگ در ایران بسیار خوب است اما مسلماً کمک‌های دولت، بخش خصوصی و شرکت پخش را می‌طلبد که اداره بندر به‌تنهایی نمی‌تواند این کار را پیشرو باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *