آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

تاسیس کانون بازنشستگان شهرداری بندرعباس از اولویت هاست

احمد کناری نژاد درنطق پیش از دستور خود در شورای شهر بندرعباس از اهمیت تاسیس کانون بازنشستگان شهرداری و تعیین تکلیف تبدیل وضعیت پرسنل یاد کرد و‌ گفت :اهمیت موضوع تکریم عملی و عینی پرسنل و سرمایه های انسانی و نقش آن در افزایش بهره وری، راندمان کاری و ارتقای انگیزه ی خدمت و همچنین به عنوان عاملی اثرگذار بر تحقق اصل تکریم ارباب رجوع و ارائه ی خدمات شایسته به شهروندان است.

 بازخبر / در ادامه متن کامل نطق اورده شده است:در ادامه متن کامل نطق اورده شده است:
باسمه تعالی
با عرض سلام و ادب و احترام به حضور همکاران گرانقدر و خبرنگاران محترم حاضر در جلسه
در آغاز سخن، ۱۹ دی ماه سالروز قیام مردم غیور و حماسه ساز قم و یاد و خاطره ی شهدای والا مقام این قیام جاوید که نقش به سزایی در شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی داشته است را گرامی می دارم، جا داره انتصاب برادرگرامی جناب آقای علینژاد  را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بندرعباس در دولت سیزدهم که بیانگر تعهد ،تخصص و روحیه مردمی و خدمتگزاری ایشان در صحنه های مختلف خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، صمیمانه تبریک عرض نمایم.استفاده از تجربه عبور از بارندگی سال ٩٨ و اجرای کانال های آب های سطحی که توسط معاونت محترم عمرانی اجرا شده ، کمک شایانی در مدیریت بارندگی اخیر داشته است و جا دارد که کانال های سطحی در سطح شهر اجرار شود همچنین بر خود لازم می دانم از زحمات ایثارگرانه و اهتمام ویژه  ی پرسنل پرتلاش شهرداری بندرعباس در جهت مقابله با بحران و فراهم آوردن هر چه بهتر شرایط ایمن برای شهروندان در شرایط بارندگی اخیر نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم و در همین راستا و با عنایت به اهمیت موضوع تکریم عملی و عینی پرسنل و سرمایه های انسانی و نقش آن در افزایش بهره وری، راندمان کاری و ارتقای انگیزه ی خدمت و همچنین به عنوان عاملی اثرگذار بر تحقق اصل تکریم ارباب رجوع و ارائه ی خدمات شایسته به شهروندان، از شهردار محترم درخواست می کنم از محل مبلغی که طبق بند ه تبصره ۱۴ بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس، تحت عنوان پاداش ویژه، با صلاحدید شهردار به کارکنان به هنگام انجام کارهای ویژه از جمله قبول مسئولیت های ویژه در شرایط بحرانی تعلق می گیرد، پاداش ویژه ای را برای پرسنلی که در شرایط بارندگی اخیر، مجدانه در جهت مقابله با بحران و خدمات رسانی هر چه بهتر به شهروندان تلاش نمودند، در نظر بگیرد.
همان گونه که مستحضر هستید منابع انسانی با توجه به نقش اثر گذار خود بر پویایی ، پیشبرد اهداف و توسعه ی سازمان، به مثابه سرمایه ی اصلی و روح یک سازمان محسوب می شوند و از این حیث، مدیریت مطلوب نیروها و سرمایه های انسانی، موجبات ارتقای بهره وری و به دنبال آن افزایش رضایت ارباب رجوع  را فراهم می آورد.
به عنوان نماینده ی مردم، قاطعانه خط قرمز خود را منافع و حقوق شهروندان و پرسنل محترم شهرداری به رکن اصلی در پیشبرد بهتر امور می دانم و در خصوص این مسئله با هیچ شخصی تعارف ندارم.
وقتی پای صحبت های نیروهای خدوم شهرداری می نشینیم از چندین دغدغه ی جدی خود سخن به میان می آورند:
نیاز به عدالت در سیستم اداری را می توان به عنوان یکی از دغدغه های نیروها نام برد. پرسنل زمانی می توانند در مسیر خدمت به مردم گام بردارند که از آرامش و امنیت شغلی برخوردار باشند. دغدغه ی دیگر پرسنل محترم شهرداری، موضوع تبدیل وضعیت این نیروها از شرکتی به قراردادی و پیمانی می باشد. لذا از شهردار محترم خواهشمند است در راستای پیگیری موضوع تغییر وضعیت نیروها، لیستی از نیروها و سوابق کاری آن ها را گردآوری و اقدامات لازم را با لحاظ قانون و عدالت، مبذول فرمایند.
پرداخت بیمه و مطالبات حقوقی آن ها در بازه های زمانی دیگر دغدغه ی نیروها به خصوص پرسنل شرکتی شرکت های وابسته می باشد. اکثریت نیروهای شهرداری به دلیل شغل خود از ادامه ی فعالیت و شغل های آزاد پاره وقت بازمانده و تنها فرصت شغلی شان در حال حاضر همین وضعیف موجود می باشد. در این زمینه می توان از نظر صاحب نظران و مشاوران خبره و پرسنل دلسوز شهرداری استفاده و با عنایت به قوانین موجود در این مهم اقدامات لازم را انجام داد.
به روز رسانی و یکسان سازی حقوق نیز از دیگر دغدغه های پرسنل شهرداری می باشد. چرا که میسر نشدن این امر، می تواند دلسردی و کاهش راندمان فعالیت و در نتیجه کاهش تعهدات شغلی نیروها نسبت به فعالیت خود را به دنبال داشته باشد. در این زمینه استفاده از نیروهای برابر پایه ی شغلی و یا اصلاح وضعیت می تواند موجب حل مشکل باشد. توجه به نیازهای رفاهی، تفریحی و آموزشی و تامین و ارتقای سطح رفاه و معیشت پرسنل محترم شهرداری نیز از جمله جنبه های تکریم عملی کارکنان این سیستم است.
تاسیس کانون بازنشستگان شهرداری در راستای تکریم و ارتقای منزلت اجتماعی  و ایجاد امکانات و تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان نیز مسئله ی مهم دیگری است که به آن پرداخته نشده است و انتظار می رود شهردار محترم آن را در دستور کار خود قرار دهند.  راه اندازی درمانگاه ویژه ی پرسنل شهرداری در دستور کار قرار گیرد رعایت جانب عدالت در ساعات اضافه کاری پرسنل و موضوع حق شب کاری و تعطیل کاری پرسنل حوزه ی خدمات شهری از دیگر مواردی است که انتظار می رود شهردار محترم در راستای تکریم پرسنل و ارتقای سطح رفاه و معیشت ایشان، نسبت به آن رسیدگی کنند. و در نهایت استفاده ی بهینه از ظرفیت  عظیم پرسنل متخصص، متعهد و در عین حال با تجربه و برخوردار از صداقت و سلامت شهرداری موضوع مهم دیگری است که ضرورت دارد شهردار محترم به آن توجه بیش از پیش مبذول دارند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *